Digitale klantenkaart gaat Hasseltse handel versterken

CityLife, een digitale klantenkaart die recht geeft op kortingen in deelnemende handelszaken, komt naar Hasselt. Klanten kunnen hun gespaarde punten ook gebruiken voor kortingen op telefoontarieven, voor deelname aan activiteiten van het stadsbestuur en voor een gift te doen aan het goede doel.

cityliveCityLife is een spin-off van Mobile Vikings (Hasselt). Het bedrijf heeft al succesvolle tests met het concept achter de rug in Leuven, en wil nu andere steden veroveren. Hasselt en Antwerpen zijn eerst, de rest volgt in 2016 (inclusief Wallonië). KBC stopt daarom een miljoen euro in het project. De bank biedt ook inhoudelijke ondersteuning. LRM is een andere partner van CityLife.

De versterking van het lokaal ondernemerschap en het bouwen van een ‘community’ is voor de partners de reden om hun schouders onder het project te zetten. Het feit dat Mobile Vikings al 220.000 klanten heeft, die de basis van het succes moeten worden, is uiteraard ook een belangrijke reden.

Voor de mobiele telecomoperator Mobile Vikings zelf, is CityLife een innovatieve vorm van diversificatie. Een product om de bestaande klantengroep te versterken (meer voordelen te bieden) en ook nieuwe gebruikers aan te trekken.