Dinner in the Sky verkocht in 50 landen

Saoudi-Arabië, Rusland, Roemenië en China. Dat zijn allemaal landen waar 22 mensen op 50 meter hoogte kunnen dineren aan een tafel van de Zonhovense Fungroup. “Het concept ‘Dinner in the Sky‘ hebben we op 3 jaar tijd in 50 landen verkocht,” zegt zaakvoerder Stefan Kerkhofs. “En we hebben het gevoel dat dit slechts het begin is.” De Fungroup (met oa. Benji-Fun) produceert zelf de tafels in Zonhoven, stopt ze in containers en gaat bij de klanten ter plaatse het lanceringsevent verzorgen. “We doen dit exclusief voor een bepaalde regio,” aldus nog Kerkhofs. “Ons doel is niet om de grote massa te verkopen, maar wel om een wereldwijd netwerk te vormen. Een soort community van Dinner in the Sky-landen, zeg maar.”

Intussen rollen er uit de pretfabriek telkens nieuwe ideeën. “Ons volgende project is een racewagen die we over een rail wegkatapulteren met een accelaratie van 4G,” verklapt Kerkhofs. “Voor een automerk gaan we op allerlei events een Europese tournee hiermee doen. Volgend jaar is de première in Amsterdam.”