Martijn Nys was amper 23 jaar toen hij met zijn eigen evenementenkantoor Hemera (the service company) van start ging. “In een appartementje van nauwelijks 60 vierkante meter groot”, zo blikt hij terug. “We zijn in de afgelopen 9 jaar fors gegroeid. Sleutel van het succes? Het klinkt ‘cliché’, maar wij gaan qua service naar de klant telkens een stap verder. Ons motto luidt ‘gaat niet, bestaat niet’, en dat weten onze klanten te waarderen. Waar we ons eveneens in onderscheiden is onze hands-on mentaliteit. We steken graag zelf de handen uit de mouwen: van de eerste stoel die geplaatst wordt tot de laatste vuilniszak die buiten wordt gedragen. Dat we zoveel mogelijk zelf doen met een klein team, zorgt ervoor dat we creatiever kunnen omgaan met de budgetten. We zetten voor de klant liever in op extra beleving, dan alles te spenderen aan kosten voor logistiek of personeel.”
En dus moest de 32-jarige Martijn op zoek naar een veel groter pand. “In de Slagmolenstraat in Hasselt hebben we zopas een nieuw onderkomen gevonden”, zegt hij. “Het gaat om moderne kantoren, een afwasruimte en een magazijn voor op de opslag van onze materialen. Voordelen van deze ligging? We bevinden ons vlakbij de grote eventlocaties als Hangar 58, Park H, Corda Campus en de Limburghal. Ideaal voor de volgende fase in ons groeiproces. En dat zonder te raken aan onze doelstelling: epische evenementen organiseren, zowel groot als klein, zowel in België als daarbuiten. We zijn helemaal klaar om met Hemera 2.0 stevig uit de startblokken te schieten!”