UMANI-301 kopie

Straffe transfer in HR: koppel maakt oversteek

Samen hebben ze meer dan 40 jaar bij hun vorige werkgever het beste van zichzelf gegeven, maar nu maken Nancy Deelkens en Davy Coenen de overstap naar Umani Group in Hasselt. "Een duo met bakken vakkennis, ervaring én een zakelijk netwerk: dat is wat we nodig hebben om ons management te versterken", zegt Joël Stockmans, CEO van Umani Group.

Met de overname van Runtime is HR-dienstverlener Umani Group (Umani Agency, Flexer en Blink) doorgegroeid naar een team van 100 vaste medewerkers, 2.000 huishoudhulpen en zo'n 1.000 uitzendkrachten. Verspreid over Limburg, Vlaams-Brabant en de Kempen is die omvang niet meer evident om te runnen met het trio Joël Stockmans, Sarah Porco en Raf De Strooper. "Het is belangrijk om het management evenredig aan de andere functies te laten groeien", vindt Stockmans. "Groter worden betekent ook verder professionaliseren, en dus moeten we ervaren specialisten binnenhalen die ons met hun expertise en netwerk kunnen versterken."

Zo is Umani uitgekomen bij Davy Coenen en Nancy Deelkens, een koppel (ook in het échte leven...) met een enorm trackrecord in de HR-sector. "Zelf heb ik 17 jaar op de teller bij Impact, en Nancy zelfs al 24", vertelt Davy. "We hebben daar diverse functies uitgevoerd en zo het klappen van de zweep geleerd. We hadden zelf niet gedacht om nog van werkgever te veranderen, maar het project van Umani Group is zo veelbelovend dat we er absoluut mee de schouders onder wilden zetten."

Bij Umani gaat Nancy onder meer de kar trekken van het interne personeelsbeleid. "Werken aan de 'employee experience', dat is enorm belangrijk", vindt ze. "Altijd, maar zeker in tijden van krapte op de arbeidsmarkt, moet je je medewerkers koesteren en helpen om te groeien. Dat doe je door uit te gaan van hun persoonlijke competenties, die te versterken en te integreren in de jobinhoud. Ik merk direct dat Umani Group deze visie deelt en anders durft te denken dan de traditie is in de sector. Dat maakt dat ik hier met veel enthousiasme invlieg."

Dat doet ook Davy Coenen, die zich bij de nieuwe werkgever vooral zal richten op sales en het internationale netwerk. "De rekrutering van buitenlandse werknemers is relatief nieuw voor Umani Group, en laat dat nu net één van de domeinen zijn waar ik de afgelopen jaren heel intensief mee bezig ben geweest", vertelt Davy. "Het opzetten en verder uitbouwen van deze business, wordt dus één van mijn taken. Daarnaast zal ik ook de sales mee aansturen, wat nog zo'n domein is waar ik intussen goed mee vertrouwd ben."

Het koppel geeft ook nog aan dat de kruisbestuiving tussen de diverse afdelingen van Umani Group hen over de drempel heeft gehaald om de overstap te wagen. "De divisies versterken elkaar en profiteren van de kennis en ervaring die iedereen van het management binnenbrengt. Dat is zo mooi aan dit verhaal. We schrijven heel graag mee aan de volgende hoofdstukken", besluiten Nancy en Davy.