Celine-Malyster-696×522

Twee keer zilver voor Truiens Walhalla

Walhalla Branding, het marketingbureau van Céline Malyster, heeft op de Belgian Podcast Awards twee zilveren medailles verdiend. Het Truiense bureau werd in twee categorieën bekroond voor een podcastreeks over het stikstofprobleem. "Dat we ons wisten te onderscheiden tussen enkele heel grote namen, doet veel plezier", vertelt Céline.

Boer & Verstand is een vzw die aan Walhalla Branding de opdracht gaf om via een podcast het probleem van de stikstofuitstoot en bijhorende regelgeving op een bevattelijke manier te duiden. Vooral de gevolgen voor de lokale landbouw moesten in verhaalvorm naar voor worden gebracht.

Céline Malyster aanvaardde met plezier de opdracht. "We hebben het volledige traject zelf uitgevoerd, van research, techniek en montage tot hosting", vertelt ze. "Vooral het inhoudelijke was een mooie uitdaging. Ik wilde de opdrachtgever wegtrekken van het typische verhaal van ‘de roepende boer op de barricade’ en adviseerde om iets totaal onverwachts te doen. Iets om te tonen dat landbouwers diepgang hebben, en dat ze een complex debat op een menselijke manier kunnen voeren. Gelukkig volgden ze mijn idee en hebben we zo een boeiende podcast kunnen maken.”

Dat vond ook de jury van de Belgian Podcast Awards, die de productie 'Stikstof Uitgespit' bedacht met een zilveren medaille voor zowel de categorie News & Politics als die voor Non Profit. "Met andere genomineerden als De Tijd, Unizo en RTBF waren in goed gezelschap", lacht Céline Malyster. "Dat we uiteindelijk de tweede plaats behaalden in zo’n line-up is een hele ervaring en mooie erkenning voor ons team."