Ondernemerspraat: inspiratie in het oor
Een inspirerende podcast voor ambitieuze ondernemers: dat is het nieuwe initiatief waar digital agency Creatic uit Pelt voortaan tweewekelijks mee… Lees meer
Start-up SmallTeaser heeft zopas een eerste kapitaalronde afgesloten. Er werd 800.000 euro opgehaald. Onder andere investeringsfonds LRM, accelerator The Co-Foundry en enkele business angels investeren mee in de start-up. Small Teaser is het bedrijf van tweeling Stijn en Ruth Janssens, dat dit jaar nog door Startups.be werd verkozen tot Start-up of the Year 2017. Het geld wordt voornamelijk besteed aan R&D en marketing. De oprichters willen het platform nu ook lanceren in de VS.
Small Teaser werd in juli 2015 opgericht en is gevestigd op de Corda Campus. Het is een platform dat bloggers een verdienmodel met advertentie-inkomsten aanbiedt. “Meer en meer mensen bloggen, willen snel een lezerspubliek opbouwen en als het mogelijk is ook nog financieel beloond worden”, legt Ruth Janssens uit. “Met Small Teaser kunnen gebruikers hun eigen digitale publicaties lanceren of mee bloggen in een bestaande publicatie. De combinatie van een instant lezerspubliek met onze ingebouwde advertentie-server maakt Small Teaser uniek en zorgt ervoor dat we bloggers onmiddellijk kunnen belonen met een deel van de advertentie-inkomsten.”
Het opgehaald kapitaal zal voornamelijk ingezet worden om nieuwe gebruikers aan te trekken. “We zijn vandaag in meerdere landen actief, maar het grootste groeipotentieel voor ons platform zien we in de VS. Na maanden van technische optimalisaties en marketingexperimenten, zijn we klaar om te schalen.”
Het vers kapitaal voor Small Teaser komt van Belgische investeerders, het investeringsfonds The Co- Foundry brengt samen met business angels Frank Bekkers, Koen Desmedt (ex Mobile Vikings) en Bart Claeys de nodige nieuwe middelen in. LRM en imec.istart kondigden vorig jaar hun investering in het jonge bedrijf al aan.
Ruth en Stijn Janssens zijn verheugd met de steun van deze investeerders: “Hun jarenlange expertise komt zeker van pas tijdens onze internationale expansie de komende maanden. Tegelijk zijn we al volop bezig met de voorbereidingen van onze volgende, mogelijk ook internationale, kapitaalverhoging.”
Een inspirerende podcast voor ambitieuze ondernemers: dat is het nieuwe initiatief waar digital agency Creatic uit Pelt voortaan tweewekelijks mee… Lees meer
Donderdagavond 30 maart wordt bekendgemaakt wie de JCI Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar is... Een zéér spannende strijd, die… Lees meer
Dorien Breels, eigenaar en CEO van communicatiebureau Pubmarket, gaat de boer op. Ze wil met een ontbijtmand onder de arm… Lees meer
Het Beringse sportmarketing- en organisatiebureau Golazo van Bob Verbeeck gaat het voormalige tenniscentrum van Kim Clijsters in Bree blijven uitbaten.… Lees meer
Donderdagavond 30 maart wordt bekendgemaakt wie de JCI Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar is... Een zéér spannende strijd, die… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen