Lekkers uit Hoeselt doet jury watertanden
"Wonderful!", was het oordeel van het International Taste Institute toen de pralines van Ovidias in de monden van de vakjury… Lees meer
Op zondag 17 maart 2013 organiseert Made in Limburg opnieuw de grote Made in Limburg Dag. Tientallen Limburgse bedrijven zetten dan de deuren open om het grote publiek te tonen hoe zij dagelijks producten en diensten ‘Made in Limburg’ maken en leveren. Ook uw onderneming doet er goed aan in te schrijven voor deze happening. Wij vroegen alvast aan de directeurs van de 3 grote Limburgse werkgeversorganisaties waarom zij vinden dat u moet meedoen:
“Pareltjes mogen gezien worden”
“De Limburgse bescheidenheid is een sterk punt, maar vaak ook het zwakke punt van onze ondernemers”, zegt gedelegeerd bestuurder Johann Leten van Voka Limburg. “Vaak zijn onze bedrijven pareltjes, maar niemand weet het. Tonen aan de buurt, dorp, stad waar je mee bezig bent, is nochtans de beste pr. Niet alleen voor mogelijke klanten, toeleveranciers of financiers, maar vooral ook voor toekomstige medewerkers. Dat worden later ook de beste ambassadeurs van het bedrijf.”
“Wie sexy is mag dat laten zien”
“Onze kmo’s beseffen gewoon te weinig hoe ongelofelijk sexy ze zijn”, zegt directeur Bart Lodewyckx van Unizo Limburg. “Onze kmo’s zijn dichtbij, je hoeft niet in de file te staan, en de betrokkenheid tussen werkgever en werknemer is erg groot. Allemaal troeven die onze Limburgse kmo’s beter moeten uitspelen. Bedrijfsbezoeken zijn de ideale momenten om deze verhalen naar buiten te brengen: wie ben je, waar sta je voor, hoe wordt er met mekaar omgegaan, enzovoort. We moeten enkel die verhalen leren vertellen.”
“Positief nieuws welkom na Ford Genk”
“We hebben nood aan meer positief nieuws in deze regio”, zegt gedelegeerd bestuurder Jos Stalmans van VKW Limburg. “Limburg heeft veel creatieve en competente ondernemers en bedrijfsleiders. Maar dat komt te weinig aan de oppervlakte. Nochtans zorgen zij voor welvaart en welzijn. Bedrijfsbezoeken en open-deur-dagen kunnen zeker bijdragen tot die positieve uitstraling, ook nu de sluiting van Ford is aangekondigd. Bovendien bereik je er ook potentiële nieuwe medewerkers mee.”
Meer weten over deelname? Bel naar 011/878.458 of stuur een mailtje met uw gegevens naar info@madeinlimburg.be en dan contacteren wij u asap.
"Wonderful!", was het oordeel van het International Taste Institute toen de pralines van Ovidias in de monden van de vakjury… Lees meer
Aan de Lichtenberglaan in Sint-Truiden werd zopas een splinternieuwe vestiging van Van Mossel geopend. In de showrooms blinken vanaf nu… Lees meer
E-power, het bedrijf uit Nieuwerkerken dat generatoren en andere energie-voorzieningen maakt, heeft in Nederland een divisie van Prins Maasdijk overgenomen.… Lees meer
Esther en Kirsten Craninx hebben Caleche in Sint-Truiden overgenomen van hun ouders en er meteen een nieuwe dynamiek in gang… Lees meer
JNS Betonboringen uit Tessenderlo werd sinds de oprichting door Jo Vanaerdewegh in 2019 al snel bekend in Limburg en ver… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen