Nannic René Nagels – small René Nagels van Nannic

Cosmeticabedrijf Nannic wint resem internationale prijzen

HEIST-OP-DEN-BERG – Het cosmeticabedrijf Nannic uit Heist-op-den-Berg kreeg het voorbije jaar maar liefst zeven verschillende awards in België, Zweden, Estland en Rusland. Nannic is het bedrijf van cosmetische productontwikkelaar René Nagels en maakt vooral verzorgingsproducten voor haar en lichaam.

Er zijn weinig of geen andere Belgische cosmeticamerken die zo’n succes kennen over de hele wereld. Toch behoort Nannic niet tot de gekende multinationals van deze wereld.   Dat komt wellicht omdat de focus voor René Nagels anders is dan gebruikelijk.  “Resultaat gerichte cosmetica krijg je door  een veelvoud van factoren met mekaar in relaas te brengen. Het is wikken en wegen tussen de noodzaak, de oorzaak en de mogelijke oplossing. Daarom is het dan ook onmogelijk om ieder half jaar een nieuw product op de markt te brengen.  Soms duurt de ontwikkeling van een nieuw item zelfs enkele jaren”, legt René uit.

Onderzoek
De werkwijze van René is simpel/ hij vertrekt steeds vanuit een probleem of een beauty-vraagstuk. Een voorbeeld… Iedereen weet dat we ons moeten beschermen tegen de zon. Dus gebruiken de meeste mensen in de zomer een dagcrème met SPF (Sun Protection Filter). Die brengen ze om ’s morgens aan en daarover gaat dan vaak een laagje make-up. De SPF is na ongeveer 2 uur echter uitgewerkt. Geen énkele vrouw zal haar make-up verwijderen om opnieuw een zonneproduct aan te brengen. Dus bedacht René een onzichtbare mist die je over de make-up kan aanbrengen. Bijkomend probleem is dat de chemische filters van zonneproducten in de huid kunnen dringen en mogelijk hormoonverstorend zijn. Dus zocht Nagels een manier om de filters in te kapselen in kleine maar onzichtbare pareltjes die op de huid blijven liggen. Maar die kleine bolletjes verstopten de spray-mond. Dus opnieuw research naar een juiste stijgbuis en passende spraymond.

10 jaar studie
Geen wonder dat de ontwikkeling van een product lang kan duren. Aan de ontwikkeling van ‘Hair, Scalp & Roots, een lijn voor het hoofdhaar, ging 10 jaar van studie vooraf. René wil vooral dat het product perfect is. Die kwaliteit waarin dat resulteert, die eerlijkheid en integriteit wordt wereldwijd opgepikt en dat resulteert in de prijzen.

Prijzen
Nannic wordt geleid door René en zijn vrouw Tine en de productie blijft binnen de familie in  Heist-op-den-Berg. De commercialisering gebeurt door Nannic zelf. De producten zijn nu al te koop in 32 landen. De prijzen die Nannic het afgelopen jaar won zijn de Belgian Beauty Award voor het meest innovatieve haarverzorgingsproduct en de Belgian Beauty Award voor beste Belgische beauty product (3e plaats). In Estland ging hij aan de haal met de prijs voor Best Rejuvenating Serum. In Zweden kreegt Nannic de prijs voor Skincare Professional Award Best Brand én die van beste en tweede beste product met twee verschillende huidverzorgingsproducten. In Rusland tenslotte ging het om de Flagman Beauty & Health Award Best Brand.

www.nannic.be