Handelaars Puurs hebben nieuw logo kernwinkelgebied

handelaars Puurs

De handelaars van het Puurse kernwinkelgebied hebben een nieuw logo. Zij presenteerden dat naar aanleiding van de jaarlijkse Dag van de klant. Die dag bedankt Unizo samen met alle zelfstandigen hun klanten voor het vertrouwen met een leuke attentie. Voor de Puurse handelaars het ideale moment om hun nieuwe huisstijl onder de noemer HAPU (Handelaars Puurs) te lanceren. Zij geven hun klanten een gepersonaliseerd muntdoosje mee.

De nieuwe identiteit is gecreëerd door twee Puurse grafici: Gladys Henkens van Factum en Eric Verdonck van grafisch_buro. Met deze nieuwe huisstijl wordt de herkenbaarheid verstevigd, de professionaliteit van de Puurse handelszaken getoond en de geloofwaardigheid naar nieuwe handelaars en investeerders vergroot. “Sterke basiskleuren verwijzen naar de kleuren van de gemeente zelf. De shopping tas is een sterk symbool dat de nadruk op het winkelen wilt leggen. Het handvat van de tas werkt ook als een smiley en benadrukt de positieve ingesteldheid. Het knalrode hart dat verwijst naar de liefde, inzet, passie en toewijding van de Puurse handelaars, is het meest opvallende element”, aldus de grafici. “Het is ook een knipoog naar het Dorpshart, de katalysator van het kernwinkelgebied.”

De nieuwe huisstijl van het Puurse kernwinkelgebied kadert in de aanbevelingen van de interprovinciale detailhandelsstudie, die in 2015 werd uitgevoerd in samenwerking met Agentschap Innoveren en Ondernemen. Ook de facebookpagina wordt aangepakt en binnenkort volgen nog andere marketingacties.