Vorige week bleek een familieruzie tussen de familiale aandeelhouders nog “niet oplosbaar”, waardoor verwacht werd dat Van Hool vandaag de boeken neer zou leggen. Maar de directie meldt nu “vastberaden te blijven in haar streven naar een duurzame toekomst voor het bedrijf, ondanks recente uitdagingen.”
Lees ook: Familie Van Hool is alles kwijt, maar werknemers (nog?) niet: co-CEO Marc Zwaaneveld optimistisch over overname
Van Hool zal naar eigen zeggen “één week extra de tijd nemen om de mogelijkheid tot een snelle doorstart te vrijwaren”, en dat “een reeds lopend parallel traject om alternatieve scenario’s te verkennen, werd geïntensifieerd”. Het gaat naar verluidt onder andere om “gesprekken met potentiële overnemers”, die “constructief zijn en in een goede sfeer verlopen”.
Lees ook: COLUMN. “Als Van Hool haar bussen zelfs niet kan slijten aan de Vlaamse regering, schept dat weinig vertrouwen voor potentiële buitenlandse kopers”
Overnemers
Van Hool is nog steeds op weg naar een faillissement, maar hoopt dus nog op een doorstart en het behoud van een deel van de activiteiten en werkgelegenheid. Vorige week raakte bekend dat de Nederlandse concurrent VDL en het Duitse Schmitz Cargobull samenwerken aan een overnamebod, en dat ook ondernemer Guido Dumarey interesse heeft. Er zou ook nog een vierde, kleinere kandidaat zijn.
Lees ook: ‘Wonderdokter’ of ‘lijkenpikker’? Wie is Guido Dumarey, de ondernemer die Van Hool wil redden?
De directie zegt daarbij aandacht te hebben “voor alle belanghebbenden, waarbij vooral gedacht wordt aan de medewerkers”. Over wat de concrete plannen met (delen van) het bedrijf zijn, wordt echter nog steeds niet gecommuniceerd.