Gille Sebrechts en Peter s'Jongers van Protime en Lotte Kopecky. Foto's: Dirk Vertommen, Geert Tresignie

Softwarebedrijf Protime wordt cosponsor van vrouwenwielerploeg SD Worx

Het softwarebedrijf heeft woensdag bekendgemaakt dat het cosponsor wordt van Team SD Worx, de vrouwenwielerploeg van onder meer Demi Vollering en Lotte Kopecky. Bij de start van de Tour de France Femmes, zal het logo van Protime voor het eerst zowel achter- als vooraan op de t-shirts prijken, onder dat van het moedebedrijf SD Worx.

"De aandacht voor vrouwenwielrennen zal ik de toekomst alleen maar toenemen", zegt Gille Sebrechts, CEO van Protime trots. Het softwarebedrijf, met zo'n 400 mensen in dienst, werd in 1995 opgericht en is marktleider in tijdregistratie, personeelsplanning, toegangscontrole en online samenwerken. "Ons logo en merk zal via dit sponsorschap in miljoenen huiskamers binnenkomen en zo een exra boost geven aan onze naamsbekendheid en internationale groei."

Maar dat is niet de enige reden waarom Protime besloot om cosponsor te worden. Volgens Sebrechts zijn er veel gelijkenissen tussen het softwarebedrijf en de sport. "Wielrennen is een teamsport, je komt pas als winnaar over de streep als het hele team samenwerkt."

SD Worx is op haar beurt blij om Protime te mogen verwelkomen als nieuwe cosponsor. "De komst van Protime als nieuwe cosponsor waarborgt de continuïteit en maakt dat Team SD Worx ook de komende jaren haar doelstellingen kan nastreven om de nummer een van de wereld te blijven. In de Tour de France Femmes gaan we ook voor het allerhoogste en willen we de gele trui mee naar huis nemen”, zegt team-manager Erwin Janssen.