thumbnail_Jorgo Struyve en Nicolas Destoop_LiQ

Alcohol infused ijs van LiQ start crowdfunding

GENT - Amper 2 jaar na hun succesvolle start is LiQ klaar voor een nieuwe etappe in hun groei. Met de lancering van een crowdfundig campagne via het Winwinner platform ambiëren de bedenkers van de “LiQuor infused icecream” hun positie in België te verstevigen en zich klaar te stomen voor internationale groei. Ze hopen op die manier een extra €100.000 te verzamelen -naast €400.000 die via business angels wordt opgehaald- om de productie te verhogen en te investeren in marketing en teamuitbreiding.

Meer dan een reisje naar New York was niet nodig om Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, die een passie delen voor ijscrème, te inspireren om hun favoriete ijsdessert net dat ietsje meer te geven. Vastberaden om “alcohol infused ice cream” in Europa te introduceren gingen ze niet over ‘één nacht ijs’ en na een jaar van experimenteren met smaken en texturen was Boogo een feit. De studentondernemers legden een succesvol parcours af met finaleplaatsen in Gentrepreneur, ING start-Academy en een UNIZO-titel als student-ondernemer van het jaar.

Rebranding

Een kapitaalinjectie in 2018 leidde tot een rebranding en LiQ (verwijzend naar de LiQuor infused icecream) zag het levenslicht, een premium dessert company die volledig Belgian made ijsjes op de markt brengt ‘for adults only’. Deze smaaksensatie bevat bovendien 50% minder suiker door er Stevia aan toe te voegen en wordt verpakt in een biologisch afbreekbare verpakking waaruit plastiek volledig verbannen is.

Het doordachte concept kon ook de retailmarkt bekoren en de 6 smaken -waarvan de helft vegan- veroverden in 2019 een plaats in de rekken van Delhaize en Spar wat leidde tot een omzet die 9 keer hoger was als in 2018.

Groeien in België

"Zonder afbreuk te willen doen aan de authenticiteit van onze kwaliteitsproducten willen we graag doorgroeien vanuit onze nichemarkt naar een mass market speler. We zijn ervan overtuigd dat hier ruimte voor is want de gevestigde merken zijn, gezien hun kindvriendelijke invalshoek, vaak terughoudend om hun naam te verbinden aan ijsjes waarin alcohol is verwerkt. Bovendien heeft de afgelopen Coronaperiode een nog grotere behoefte gecreëerd om de lokale producent bij voorrang te steunen, waardoor we een groei binnen België prioritair stellen. We werken voornamelijk met producten van lokale bodem, een stijging van onze productie zal dus ook de nationale economie te goede komen", aldus Jorgo Struyve.

Uitbreiding team

Nicolas Destoop voegt hieraan toe: "Het opgehaalde kapitaal zal als extra werkkapitaal deze omzetstijging mogelijk maken want om meer te produceren moet je meer voorfinancieren. Maar we wensen ook onze marketing verder uit te bouwen want een sterk merk verzekert een correcte prijszetting. Ons team wordt dus heel binnenkort verder uitgebreid met extra salesmensen en momenteel zijn we al op zoek naar een brandmanager. We zullen dus ook ons steentje bijdragen op de arbeidsmarkt.”

Wie interesse heeft om te investeren, kan terecht op https://invest.winwinner.be/nl/projects/34-liq.