pedro-elias Pedro Elias

“De Idioten” Vandeursen en Elias brainstormen gratis over bedrijfsnamen

[caption id="attachment_34618" align="alignleft" width="324"]Pedro Elias Pedro Elias[/caption]

Het Gentse content advertisingbureau The fat Lady organiseert op 28 oktober voor de vzw DNS Belgium een in het oog springend evenement waarbij ze starters en jonge ondernemers willen ondersteunen. Ze bieden mensen die met een idee voor een eigen zaak spelen, maar daar nog geen concrete naam voor hebben, een gratis brainstormsessie aan, gehouden door een aantal bekende koppen. Sarah Vandeursen en Pedro Elias, onder meer bekend van het VIER-programma “De Idioten” en Kevin Bellemans, acteur die vooral bekendheid verwierf met zijn rollen op Ketnet, zijn vrijdag de 'idee-o-logen' van dienst.

“De actie kadert in de content campagne Claim Je Idee die we uitwerkten voor DNS Belgium, de vzw die instaat voor de registratie van .be, .vlaanderen en .brussels domeinnamen”, zegt Koen Denolf, CEO van The Fat Lady.
"Het event werd aangekondigd via een trailer waarin te zien is hoe moeilijk het is om een naam te bedenken voor een fietswinkel. Het opzet van de campagne is om een reflex te creëren bij starters en jonge ondernemers om vóór alles een naam en domeinnaam vast te leggen.”

De brainstormsessies die de drie bekende Vlamingen een hele dag houden om nieuwe namen te bedenken zullen online te volgen zijn. Op de Made in-vraag of The Fat Lady meent dat elke starter staat te springen om zijn idee online te gooien, reageert Joren Sanders, account manager:  "Ik denk dat we inderdaad niet moeten mikken op mensen met unieke, baanbrekende ideeën. Die zullen er inderdaad niet happig op zijn om hun idee te delen. Maar er zijn volgens mij genoeg starters die een zaak willen opstarten die op zich niet revolutionair is maar wel nog een goeie naam nodig heeft."

Stuur je idee in en zet de idee-o-logen aan het werk. Info vind je hier.