GENT – Het is een heet, of beter gezegd, een druk najaar voor interieurspecialist Flamand. Zopas ging op de Brusselse Zavel een nieuwe belevingswinkel open en nog voor eind dit jaar duikt het merk, bij wijze van test, nog op in drie andere Belgische steden.
Begin oktober werd de volledig vernieuwde Flamant concept store op de Grote Zavel in Brussel heropend. “Op deze toplocatie pakken we uit met een winkel die zowel vanbinnen als vanbuiten tot de verbeelding spreekt”, aldus CEO Alex Flamant. “Na grote verbouwingswerken is Flamant Sablon opnieuw open voor het publiek. Op de gevel pronkt het nieuwe Flamant-logo en de bekende tagline You’re home. Want dat is inderdaad wat je voelt als je binnenstapt: de winkel is een rustpunt in de dagelijkse drukte. Je ervaart een nieuwe winkelbeleving met grote winkelruimtes, een gezellige bar en in-store entertainment.”
Tijdens de opening van Flamant Sablon werd ook de nieuwe Flamant-stijl voor het eerst aan de pers voorgesteld. Gelijktijdig werd ook het nieuwe ‘A Touch of Flamant’-magazine gepresenteerd. Het is een interieur- en designmagazine vol inspirerende interviews en handige tips voor elk interieur. Het magazine wordt gratis aangeboden in alle Flamant-winkels maar is ook online consulteerbaar.
Flamant maakte ook nog plannen bekend voor de lancering van een eigen jenever onder de merknaam Ode. Finaal zal de retailer ook nog drie Christmas pop-upshops openen: een in Hasselt, een in Kortrijk en een in Namen. De testwinkels moeten ook iets leren over de rijpheid van de markt.