xuxanalistvacature.jpg.pagespeed.ic.c5GUC1-oK7

Gents digital agency Marlon geselecteerd als Trends Gazelle 2019

GENT – Van bij de start in 2004 is het Gentse digital agency Marlon ervan overtuigd dat business, design en technologie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Een filosofie die op alle vlakken werkt als stuwende kracht én dit jaar beloond werd met een Trends Gazellen Oost-Vlaanderen nominatie. “Wie bij ons aanklopt krijgt meer dan een mooie website of webshop”, aldus zaakvoerder Frederik Claerhout. “Dankzij onze jarenlange expertise weten we precies wat bedrijven nodig hebben voor een succesvolle digitale transformatie.”

Bij heel wat bedrijven en webshopeigenaars ontbreekt het meestal niet aan passie, wel aan technisch inzicht. Daardoor vormen websites, webshops en e-commerce platformen vaak een losstaand gegeven binnen het bedrijf. De koppelingen met interne systemen zijn misschien wel voorzien, maar werken niet altijd optimaal en hierdoor lopen de digitale transformatie en e-commerce groei van het bedrijf vertraging op.

Het belang van strategische ondersteuning

Een goede technische basis en strategische visie zijn echter onontbeerlijk voor wie digitaal wil groeien. En daar weet Marlon raad mee. Met zijn jarenlange expertise op vlak van online strategie, functionele en technische analyses en omnichannel en e-commerce set-ups helpt Marlon nationale en internationale bedrijven mee op de digitale kaart zetten.

Online marketing

Maar ook voor online marketing rekenen deze bedrijven op Marlon, en niet alleen bij de lancering. Door blijvend optimalisaties door te voeren, worden er meer sales of leads gegenereerd uit hetzelfde aantal bezoekers. Een goede online marketingstrategie is volgens het digital agency een samenspel van verschillende kanalen en gebaseerd op data, maar ook op een duidelijke visie.

Zaakvoerder Frederik Claerhout: “Online marketing gaat verder dan puur data. Het focust op wat je doelpubliek écht wilt en sluit aan bij hun waarden en noden.” 

Een sterke filosofie als basis  

Dat hun filosofie bedrijven werkelijk vooruit helpt, bewijzen tevreden klanten als Toyota Motor Europa, Collstrop, Arseus Medical, Vadigran en Be-Mobile. De afgelopen jaren zag Marlon het aantal projecten en langdurige samenwerkingen stijgen. Zo groeide ook de omzet van het bedrijf jaarlijks met zo’n 10% tot bijna 3 miljoen euro in 2018. Intussen zijn er een 30-tal werknemers aan de slag en het bedrijf blijft actief aanwerven. Dankzij deze sterke groei werd Marlon nu geselecteerd door Trends als Gazelle. Woensdag 13 maart 2019 worden de winnaars van Oost-Vlaanderen bekend gemaakt.