Gentse Influo haalt 605.000 euro op

GENT - Influo, de grootste Belgische speler op het gebied van influencer marketing, heeft 605.000 euro opgehaald. Het gaat om een investering van twaalf business angels, waarvan negen lid van BAN Flanders.

Met meer dan 3.000 merkcampagnes en 1 miljoen euro mediabudget, faciliteert Influo jaarlijks 20.000 samenwerkingen tussen merken en influencers. De groei van de influencer marketingsector blijft versnellen, vertelt Maarten Kesteloot, medeoprichter en CEO van Influo.

"We stellen vast dat technologie hierbij een must wordt. Want de tijden dat merken met slechts enkele influencers samenwerken zijn voorbij. Tegenwoordig zetten bedrijven tientallen of zelfs honderden influencers in over gedifferentieerde campagnes en langdurige ambassadorships."

"Door de coronapandemie is influencer marketing voor veel bedrijven een vast onderdeel van hun marketingbudget geworden, voordien was het vaak een te vaag gegeven", legt Kesteloot uit. "De meeste bedrijven voorzien vandaag een specifiek jaarlijks budget voor influencer marketing. Wij ondersteunen klanten bij de allocatie van dat budget op basis van hun marketingplan. De investering van de twaalf business angels is cruciaal om onze groeidoelstellingen te bereiken."