Hoaxland maakt knappe clip voor Europese petrochemische industrie

EPCA_Petro_And_Oilivia_shot24_frame45

Hoaxland uit Oudenaarde creëert computeranimatie, 3D-beelden en speciale effecten die creatieve concepten tot leven brengen, overtuigender maken en ook voor een "cool" imago zorgen.

"Door onze technische expertise en ons oog voor perfectie", zegt CEO Geert Reynaert "hebben we ook internationaal al wat bekendheid gekregen." Hoaxland werd ook gecontacteerd voor het project "Petro & Chemistry" gecontacteerd door de overkoepelende Europese vereniging van petrochemische bedrijven EPCA met de vraag een nieuwe clip te maken rond petrochemie en de STEM-vakken (science, technology, engineering en mathematics).

"Al van bij de eerste meeting sloeg de creatieve vonk over", zegt Geert Reynaert. "We zaten snel op dezelfde golflengte met de klant omdat we inzicht toonden in de doelgroep en de creatieve noden aanvoelden. Van bij de start was er een intense samenwerking met de nodige constructieve discussies, want we moesten een leuke animatie maken met gedoseerde info om een internationaal jongerenpubliek te bereiken."

Uiteindelijk creëerde Hoaxland 4 helden en de superdrone Petro. Het bedrijf uit Oudenaarde animeerde 3 minuten full 3D, leverde alles af in 14 talen en hielp zijn partners met het realiseren van een opblaasbare mascotte, een stand voor de jaarlijkste EPCA-vergadering die van 3 tot 7 oktober in Berlijn plaatsvindt en 16.000 gepersonaliseerde USB sticks. "Dat we een internationale klant als EPCA hebben kunnen overtuigen", zegt Geert Reynaert nog, "stemt ons natuurlijk erg tevreden en doet ons hopen op nog meer werk voor buitenlandse klanten."