Reclamebureau uit Temse gooit internationaal hoge ogen

nielsstarss

Na Ikea België en Ikea Rusland doet nu ook Ikea Zwitserland een beroep op de diensten van het reclamebureau Starss uit Temse. Dit gebeurt meer bepaald voor het Ikea Family platform. Dit platform werd door Starss volledig gecreëerd, van strategie tot ontwikkeling.

Starss, opgericht in 2006, is een onafhankelijk full service reclamebureau dat voor opvallend veel internationale adverteerders met grote namen werkt, mede omdat het alle aspecten van de digitalisering van de maatschappij goed beheerst. “Consumenten laten connecteren via de best mogelijke communicatie, dat is dag in dag uit onze focus”, vertelt  managing director  Niels Van de Meersch. “Internationale adverteerders gaan steeds meer op zoek naar kleine en flexibele bureaus die geen grote overheadkosten moeten doorrekenen. Andere grote internationale adverteerders die bij Starss – de naam is gekozen omdat hij in elke taal goed klinkt en omdat de echte sterren volgens Van de Meeersch de consumenten zijn – op de klantenlijst staan, zijn onder meer Autogrill, Henkel, Mars en Carlsberg.

“De wereld is de jongste jaren tegen een ontzettend snel tempo veranderd”, zegt Van de Meersch nog. “Globalisering en digitalisering zorgen ervoor dat merken rekening moeten houden met de stem van de consument die zich op elk ogenblik en op elk platform kan laten horen. Kijk maar eens naar de enorme impact van de reviewsites op de hotelsector. Maar het is natuurlijk een proces dat in twee richtingen werkt. Met andere woorden: een en ander biedt mogelijkheden om bedrijven en merken te laten connecteren met de leefwereld van de consumenten. En daar ligt dus onze focus. We gaan daar zeer ver in, bijvoorbeeld met psychologisch consumentenonderzoek.”

Het is een aanpak die loont voor het Oost-Vlaamse reclamebureau dat voortaan dus ook voor Ikea Zwitserland werkt.