kate_isabel 091FINAL

Strategisch team Stockmanverstraete nu ook voor KMO’s

Stockmanverstraete, het hands-on strategy consultancy van Kate Stockman en Isabel Verstraete richtte zijn pijlen bij opstart in 2015 op de grote Belgische bedrijven en multinationals. Snel werd de klantenlijst succesvol gevuld met grote brands zoals L’Oréal, Ter Beke Group, Vandemoortele, Lotus Bakeries, VRT, ING, Manutti, enz. Sinds kort zijn ze ook actief op de KMO-markt. Ook hier mochten ze meteen een aantal mooie bedrijven aan hun portfolio toevoegen.

"De behoeftes om relevantie te bieden in deze steeds sneller veranderende wereld en de tred van de veeleisende consument te volgen, bleek voor veel grote bedrijven nog lastiger dan voor KMO’s", aldus Isabel. "De bedrijfscultuur, de grote tankers die log te draaien zijn en de ivoren torens van waaruit de business nog vaak aangestuurd wordt, zijn allemaal redenen waarom Stockmanverstraete eerst in deze markt zijn bakens uitzette."

"Het was slechts een kwestie van tijd tot we ook KMO’s en start-ups over de vloer kregen", vervolgt Kate. "Om hen tegemoet te komen haalden we begin 2018 de felbegeerde KMO portefeuille erkenning binnen en konden ze ook bij KMO’s van start gaan."

Meteen een succes

Als net erkende dienstverlener volgden meteen een aantal mooie bedrijven. Start-up’s als Tifogroup, die virtuele voetbalspelen maken voor supporters en de Mechelse stadsimkerij Pro-polis maakten gebruik van de marketing & business workshops om zo hun positionering, merk en communicatie beter op de markt af te stemmen. Maar ook Barbecook, Jellycoe (het bedrijf achter het merk Woody), accountancy groep Aternio en juweeldesigner Lore Van Keer hielpen ze met hun strategische doelstellingen, innovatie trajecten en communicatie issues.

 

Heldere working tool

"Onze insteek is steeds de onderneming of het merk een voorsprong te geven én een duidelijke positionering, waardoor het op korte termijn relevantie opbouwt en op lange termijn de wedstrijd naar het hart van de consument wint", aldus Kate en Isabel. "Een strategische aanbeveling wordt bij ons geen duur dossier weggestopt in een bureaulade wegens te abstract, maar een heldere working tool waarin Stockmanverstraete het merk of bedrijf stap voor stap begeleidt in het transformatie proces en de klant een zeer bruikbare guideline aanreikt."

Stockmanverstraete bestaat, naast deze 2 strategische zwaargewichten, verder uit een heel performant netwerk van experten die zorgvuldig gekozen worden op maat van bepaalde opdrachten.