thumbnail_PB Terug naar school (1)

Terug naar school met What’s in a name?

GENT - What’s in a name?, opgericht door Bruno Seys en Filip Vandewiele, verenigt al bijna 15 jaar een groep freelance communicatiespecialisten en kan door bureaus én adverteerders worden ingeschakeld. Met de start van het nieuwe schooljaar voor de deur werd het collectief ingeschakeld door Het Stedelijk Onderwijs Gent, het Vredeshuis en Uitgeverij die Keure.

Communicatiecollectief What’s in a name? mocht in opdracht van het Stedelijk Onderwijs Gent de heen- en weerschriften van het kleuteronderwijs en de agenda’s van het basis- en secundair onderwijs van A tot Z ontwerpen. Opnieuw maakt de educatieve mascotte ‘Gino de Dino’ het mooie weer en komt-ie opdraven in verschillende kloffies om op een speelse manier de onderwijswaarden te communiceren: Creativiteit & Innovatie - Duurzaamheid - Diversiteit - Maximale kansen - Participatieve cultuur.

Vredeshuis

Het Vredeshuis deed eveneens een beroep op de freelance creatieven om hun educatief aanbod over de Noord-Zuidverhoudingen op een open manier te verkondigen: van ‘Plastic soep’ over ‘Hoe Fair is Smart’ tot Belmundo 2020.

Lesmateriaal van die Keure

Uitgeverij die Keure ten slotte schakelde het Gentse collectief in om hun lesmateriaal illustratief op te leuken met een resem pictogrammen, tekeningen, spellen, oefeningen, stripverhalen, …