Xperify samen met standenbouwer Aktual klaar voor hybride toekomst

GENT - Zeven maanden na lancering zet Xperify nieuwe stappen richting een hybride toekomst. De virtual selling tool van Zwevezeels bedrijf Ocular is kondigt namelijk een partnerschap aan met de Gentse interieur- en standenbouwer Aktual. “Na succesvolle projecten met wereldwijde spelers zoals Sadef en Vetex, zijn we klaar om Xperify in nieuwe marktsegmenten te lanceren”, aldus Nicolas Vanden Avenne, CEO bij Ocular & founder van Xperify.

Door COVID-19 schakelden veel bedrijven een versnelling hoger op vlak van digitale transformatie. Ze gingen massaal over tot hybrid selling: ze verkopen remote (vanop afstand) en combineren dat met fysieke verkoopmomenten. Uit onderzoek door McKinsey blijkt dat er bij b2b-kopers een enorme shift plaatsvond naar omnichannel. De toekomst is dus duidelijk hybride en dat beseffen ze bij Aktual ook.

Xperify combineert twee belangrijke aspecten: je hebt persoonlijk contact met de klant in een levensgetrouwe omgeving én je hoeft je niet per se te verplaatsen", zo licht Kristof De Baerdemaeker, CEO van Aktual, toe. “Met behulp van deze online tool kunnen verkopers bovendien al vroeg in het salestraject hun meerwaarde bewijzen, soms zelfs onmiddellijk van bij het eerste online contact.”

Virtuele showroom

Xperify gaat op zoek naar meerdere partners

“We geloven sterk in de combinatie van fysieke en digitale verkoopmomenten. Klanten hebben geproefd van die hybride manier van verkopen en willen niet meer terug naar uitsluitend fysieke contacten”, verduidelijkt Nicolas Vanden Avenne. “Aktual deelt deze visie en wijst zijn klanten op de nieuwe kansen dat dit met zich meebrengt.”

In de nabije toekomst wil Xperify nog partnerships aangaan om bedrijven te ondersteunen in die digitale transformatie. “Met onze virtual selling tool combineren we het beste uit de fysieke en de digitale wereld met één doel: de verkoper kracht geven in een hybride wereld”, besluit Vanden Avenne.