Accountantskantoor Konsilanto verkiest klant boven papier

konsianto

Het accountantskantoor Konsilanto in Wilsele zocht en vond een manier om de klant beter te bedienen. Proactief advies verdringt de stapels documenten die voortaan thuishoren in een volledig gedigitaliseerde boekhouding.

“Wij willen meer dan alleen maar boekhouden. Doorgaans blijft dat beperkt tot louter geschiedenis: optekenen wat vorig jaar gebeurd is.” Guy Hendrickx van Konsilanto juicht de digitale innovatie in zijn sector toe. Het bedrijf ClearFacts uit Hoevenen bood de oplossing.

“Zij ontwikkelden een online platform dat alle boekhoudkundige documenten digitaliseert. De hele stroom aan papieren wordt meteen klaar gezet in de boekhoudsoftware. Zo hebben wij meer tijd en ruimte om actief mee te denken met onze klanten. Ons advies is voortaan gericht op de mens en de ondernemer.”

Konsilanto liet het digitale platform uittesten door enkele klanten. “Zij reageerden heel positief. Vooral de digitale archivering vinden ze een enorme troef. Voorts besparen ze heel wat tijd: ze hoeven zich niet meer te verplaatsen om de documenten te bezorgen.”

De boekhouding wordt op weekbasis up to date gehouden. “Zo kunnen de klanten hun cijfers en gegevens heel gericht opvolgen. Zelf ervaren we ook de voordelen: we kunnen sneller en efficiënter werken. De tijd die we besparen, besteden we aan het begeleiden en adviseren van onze klanten. Dat kunnen we voortaan echt stap per stap doen.”