Expat Premium Rental Tine Bovijn richtte Expat Premium Rental op. Foto: mdt

Bedrijf van Tine uit Bierbeek verhuurt kinderspullen aan expatgezinnen: “Een gat in de markt”

Expat Premium Rental is het eerste bedrijf in ons land dat voor expats, personen die voor hun werk tijdelijk in het buitenland wonen, baby- en kinderspullen verhuurt. Zo moeten werknemers geen spullen kopen, om ze daarna opnieuw te verkopen. Het concept van oprichtster Tine Bovijn (35) uit Bierbeek blijkt aan te slaan.

In buurlanden en onder meer in de Verenigde Staten bestaan soortgelijke concepten al, maar dat was in België nog niet het geval. Daarom richtte Tine Bovijn uit Bierbeek haar bedrijf Expat Premium Rental, gevestigd in Leuven, op. Expats met kinderen die baby- en kinderspullen willen huren, kunnen dat in periodes van een maand, drie maanden, zes maanden, negen maanden en twaalf maanden. 

Ook gewone gezinnen

“We voelden op de vastgoedmarkt dat er vraag naar was, maar ook door zelf mama te zijn en door met expats in contact te staan, merkten we op dat dit een gat in de markt was”, zegt Bovijn. “Negen maanden geleden begonnen we met het bedrijf, en het blijft maar groeien.” Intussen zijn er drie voltijdse medewerkers en twee flexijobbers aan de slag bij Expat Premium Rental. “Via de webshop kunnen de expats hun assortiment kiezen. We leveren dat dan aan de woning af, en monteren de spullen daar ook”, aldus Bovijn. “Intussen is er keuze uit 80 producten op onze webshop, en die krijgt ook wekelijks een update.”

“Momenteel zijn we de enige die het unieke concept aanbieden, althans voor de expats”, klinkt het. “ Sinds de laatste maanden voelen we ook de vraag opkomen bij Belgische gezinnen, en die kunnen uiteraard ook van onze diensten gebruikmaken. We hebben onze diensten, naam en het merk gepatenteerd, zodat we de enige kunnen blijven. We bedienen gemiddeld tien expatgezinnen per maand. We werken over heel België, maar we voelen wel dat er vanuit steden als Leuven, Gent en Brussel meer vraag is. In Leuven alleen al zijn er 8.000 expatgezinnen, waarvan de helft meestal naar ons land komt met kinderen tussen 0 en 6 jaar.”

Investeerders

Al zijn het niet enkel de werknemers die beroep doen op de diensten van het bedrijf. “Soms gebruiken echt grote bedrijven met veel internationale werknemers onze service om het expatgezin te overtuigen om bij hen te komen werken”, aldus de zaakvoerster. “Zo wordt voor hen een grote zorg weggenomen. Momenteel ligt onze hoofdzetel nog in Leuven, maar als we blijven verder groeien, overwegen we eventueel om naar Brussel te gaan. Het is evenwel niet uitgesloten dat we in de toekomst ook nog mogelijke investeerders zullen nodig hebben”, besluit Bovijn.