Nieuws Vlaams Brabant Creatieve studio veroorzaakt kortsluiting in concurrentiële chocolademarkt

Creatieve studio veroorzaakt kortsluiting in concurrentiële chocolademarkt

Dr. Choq.

Creatieve studio veroorzaakt kortsluiting in concurrentiële chocolademarkt

KAPELLE-OP-DEN-BOS – Kartouch, een creatieve studio uit Kapelle-Op-Den-Bos die inzet op storytelling, heeft voor het chocoladebedrijf Q-Chocolate uit Sint-Niklaas een brand awareness campagne ontwikkeld rond de lancering van de nieuwe private label chocoladereep Dr. Choq. Om kans te maken in de hyper competitieve voedingsmarkt is positief opvallen de boodschap. 

Een testlabo. Een dokter met een kantje. Zijn goedlachse assistente en uitzinnige smaakcombinaties. Dat omvat zowat alles wat de campagne voor het nieuwe private label van chocoladeproducent Q-chocolate uit Sint-Niklaas inhoudt. De onderstaande video toont een niet-alledaagse campagne, wat net de bedoeling is.

Opvallen is de boodschap 

“Met de campagne willen we een nieuwe generatie chocoladeliefhebbers aanspreken”, zegt zaakvoerder Sil Schoofs van creatieve studio Kartouch. “Ruim genomen houdt iedereen van een gek stuk chocolade, maar eruit springen als merk is toch een uitdaging in de voedingssector. We gingen verder kijken dan het product alleen. We zouden ons overtreffen in merkbeleving en 100% de kaart spelen van storytelling. Zo was onze introverte dokter in een eclectische retropop cultuur een feit.”

Gezicht Mr. Choq

Kartouch zette een strategische brand awareness campagne op poten met een brandvideo, productvideo’s en animatie. “De grootste uitdaging bestond erin om een gezicht te geven aan Dr Choq. De campagne, met een surrealistische twist, vertaalt een merkidentiteit die zichzelf niet al te serieus neemt”, aldus Creative Director Jordy Weyers. “Met een brandstory en social media campagne willen we de eerste aanzet geven om de Belgische chocoladeharten te veroveren.” De chocoladereep Dr. Choq is in verschillende smaken verkrijgbaar bij Colruyt. In de nabije toekomst volgen nog een rist delicatessenzaken in de grotere steden in ons land.

Verhuizing 

Bij Kartouch (2014°) werken vier vaste krachten. In functie van de projecten wordt het team versterkt met freelancers. Kartouch verhuisde onlangs van Meise naar een ruimere locatie in Kapelle-Op-Den-Bos. Die extra ruimte moet het bedrijf helpen om te groeien.

Je kan de belevenissen van Dr.Choq en zijn assistenten bekijken via deze link

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.