1

CRM-specialist neemt Deense sectorgenoot over

BRUSSEL - Efficy, CRM-specialist (Customer Relationship Management), kondigt de overname aan van webCRM, een Deense leverancier van CRM-oplossingen voor kmo’s. Met deze overname betreedt Efficy de Scandinavische markt en versnelt het zijn ambitie om tegen 2024 een marktaandeel van 5% op de Europese CRM-markt te bereiken.

 

webCRM is de eerste onafhankelijke leverancier van cloudgebaseerde platforms voor klantrelatiebeheer in Denemarken. Ze leveren en ondersteunen alle soorten en maten industrieën en openbare instellingen waar er behoefte is aan het organiseren van verkoopteams, marketingacties, klantenondersteuning, management en financiën. webCRM is opgericht in 2005 in Kopenhagen en heeft meer dan 3.500 klanten, met 20.000 gebruikers in 20 verschillende landen en een omzet van  5 miljoen euro.

Voor Efficy is deze deal de zesde overname in evenveel jaar, waardoor de Belgische groep zijn bereik aanzienlijk kan vergroten en zijn aanwezigheid in Europa kan versterken. Door webCRM over te nemen, breidt Efficy zijn personeelsbestand uit tot bijna 300 mensen in 11 kantoren in Europa, met een klantenportefeuille van 8.000 referenties in 45 landen en een gecumuleerde jaaromzet van 35 miljoen euro.

“We zijn enthousiast over de overname van webCRM. We geloven dat we samen beter in staat zullen zijn om te voldoen aan de groeiende vraag naar CRM-oplossingen in de hele Scandinavische regio ”, zegt Cédric Pierrard, CEO van Efficy. "Deze overname was een voor de hand liggende volgende stap in ons streven om een ​​belangrijke CRM-speler in Europa te worden."