Delhaize fresh Atelier

Fresh Atelier (Delhaize) wint Mercuriusprijs

LEUVEN/BRUSSEL – Fresh Atelier, een nieuw concept van Delhaize, heeft de Mercuriusprijs voor ‘winkelconcept van het jaar’ gewonnen. Dat heeft organisator Comeos, de federatie voor handel en diensten in België, woensdag bekendgemaakt.

De Belgische supermarktketen is vorig jaar gestart met Fresh Atelier: kleinere handelszaken in het midden van de stad met als doel klanten te bedienen die op zoek zijn naar gezonde, flexibele en handige maaltijdoplossingen. Er zijn er nu al vijf geopend en Delhaize plant een verdere uitbreiding. In de Diestsestraat in Leuven is een van de ateliers actief.

Actuele trends

Volgens juryvoorzitter en professor aan de Vlerick Business School Gino Van Ossel speelt Fresh Atelier in op actuele trends: eten halen moet gemakkelijk en snel gaan, maar het moet ook duurzaam en gezond zijn. De Mercuriusprijs is al meer dan 30 jaar de meest prestigieuze prijs in de handel.

Scoopstore en Eat & Go 

Fresh Atelier volgt het restoconcept Balls & Glory op. Scoopstore & Delitraiteur Eat & Go behaalden een tweede en derde plaats. Scoopstore biedt winkelruimte op premium shopping locaties en begeleidt opkomende merken en designers met hun productontwikkeling. Klanten ontdekken er nieuwe merken die nergens anders verkrijgbaar zijn. Delitraiteur Eat & Go is dan weer de eerste Belgische “Food Court” die maaltijdoplossingen aanbiedt voor pendelaars voor ontbijt, tussendoortjes, dranken of maaltijden die makkelijk ter plaatse, onderweg of op het werk of op school kunnen worden geconsumeerd.