LIZY zal voortaan zelf wagens aankopen en deze volledig digitaal aanbieden via een all-in leasing formule. “We merkten hoe digitale banken het bankenlandschap hertekenden en wisten: dit kan in onze sector ook. Dus hielden we een traditionele leasemaatschappij tegen het licht en keken we welke interne en externe processen we konden digitaliseren,” vertelt Vincent Castus, medeoprichter en CTO bij LIZY. “Zo bouwden we een product dat 100% digitaal werkt, waardoor we veel efficiënter en sneller werken dan traditionele spelers.”
Nieuwe merken
“We zijn er de afgelopen 2 jaar in geslaagd een traditioneel traag en pijnlijk proces om te zetten in een leuke ervaring. Bedrijven zijn vandaag niet op zoek naar een nieuwe leasemaatschappij maar naar een nieuwe manier van leasen. Dit deden we reeds door het aanbieden van tweedehands wagens in een leasing formule, maar met onze eigen leasemaatschappij kunnen we nog een stap verder gaan,” aldus Sam Heymans, oprichter en CEO van LIZY. Bovendien wordt het aanbod merken stevig uitgebreid met modellen van BMW, Mini, Volvo en Mercedes-Benz.
Ambities
Sinds de oprichting in 2019 sloot LIZY al meer dan 1.000 contracten af in België. Met een eigen leasemaatschappij wil LIZY ook buiten de eigen landsgrenzen aan de slag gaan. “Ken je de digitale bank Revolut? Wel, wij willen de Revolut van de leasing worden. De extra investering van D’Ieteren is dan ook welgekomen om extra mensen aan te werven om binnen 5 à 10 jaar de grootste digitale leasemaatschappij van Europa te worden.”
Over LIZY
Het digitale leasing platform LIZY werd in 2019 opgericht door jonge ondernemers Sam Heymans en Vincent Castus. Dit gebeurde met de steun van D’Ieteren en diens filiaal Lab-Box, de incubator voor innovatieve mobiliteitsoplossingen van de autogroep. LIZY richt zijn aanbod van recente tweedehands- en stockwagens in de eerste plaats op kmo’s, zelfstandigen en freelancers. De beschikbare merken zijn die van D’Ieteren – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat – aangevuld met BMW, Mini, Mercedes-Benz en Volvo.