De verkoop van bezorgingsdienst Deliveroo is sterk toegenomen door de uitbreiding van het aantal steden waar het bedrijf actief is, onder andere in Leuven. Ook blijken klanten meer te bestellen.
Onder meer in Leuven is Deliveroo een groot succes. Uit recente cijfers is gebleken dat op nationaal niveau inmiddels zeven keer meer maaltijden bij Deliveroo bestelt worden dan in de begindagen van de bezorgingsdienst.
14,5 miljoen euro
Deliveroo boekte in 2017 maar liefst 14,5 miljoen euro omzet. De verkoop lag zo zeven keer hoger dan in 2016. Deliveroo haalt zijn omzet uit de commissie die het restaurants aanrekent voor de dienstverlening. Deliveroo verklaart de omzetstijging door de uitbreiding van de dienstverlening in steden zoals onder andere Leuven en Luik, maar ook omdat het bedrijf merkt dat bestaande klanten meer bestellen.
Voorlopig geen winst
De bezorgingsdienst maakt voorlopig wel geen winst. Afgelopen jaar schreef het bedrijf met rode inkt: 345.000 euro verlies. Dat komt omdat Deliveroo naar eigen zeggen volop investeert in technologie en mensen. Het bedrijf blijft investeren omdat het in België moet opboksen tegen kleppers zoals Uber Eats en Takeaway.com. Die laatste is in ons land ongeveer even groot als Deliveroo.