IPG Archiefbeeld, pre-corona periode.

Ongezien in België: callcenter erkend als “Top Employer”

LEUVEN/MACHELEN/BRUSSEL – Top Employers, het instituut dat wereldwijd HR excellence certificeert, heeft de lijst bekendgemaakt van bedrijven met een vooruitstrevend HR-beleid. Deze bedrijven mogen het komende jaar de titel van “Top Employer” dragen. Voor de eerste keer in België werd een contactcenter gecertificeerd. IPG België, met vestigingen in onder andere Leuven, Diegem en Brussel, wordt zo erkend voor de acties die het onderneemt om mensen centraal te stellen en een goede werkomgeving te creëren.

IPG vervoegt het wereldwijde Top Employer–netwerk bestaande uit 1.658 Top Employers erkend in 119 landen/regio’s. IPG behaalde een positief resultaat op de HR Best Practices Survey waarbij ze aan de hand van meer dan 100 vragen over 600 praktijken met betrekking tot de ontwikkeling van mensen geëvalueerd werd.

Erkenning 

”We zijn zeer blij met deze erkenning”, zegt Gunther Janssens, Chief HR Officer van IPG België. “Het is niet enkel een bevestiging van onze HR-inspanningen als werkgever, maar vooral een blijk van waardering voor onze medewerkers en voor de initiatieven die we samen met hen nemen om onze klanten nog beter te faciliteren in hun klantencontacten. Onze medewerkers krijgen hiermee het respect dat ze verdienen voor hun dagdagelijkse flexibele inzet en engagement. De job van contactexpert vergt immers veel van onze medewerkers. IPG maakt het verschil doordat we maximaal investeren in de ontwikkeling van onze professionals”.

Ook aanbevelingen 

De feedback die IPG België ontvangt van het Top Employers Instituut biedt ze tevens nieuwe impulsen en kansen om haar ontwikkelingsbeleid in mensen verder te versterken en haar medewerkers klaar te maken voor de uitdagingen van de toekomst.

IPG

IPG heeft meer dan 20 jaar ervaring. Een team van 1.600 medewerkers verzorgt dagdagelijks klantinteracties. Het bedrijf heeft onder andere vestigingen in Leuven, Diegem (Machelen) en Brussel. He bedrijf is behalve in België ook actief in Nederland en Marokko. Vorig jaar moesten nog bijna 100 medewerkers afvloeien door het verlies van een belangrijke klant, Proximus.