Nieuws Vlaams-Brabant Stories Out of office met Els Blaton (Corona Direct, Belfius Insurance): “Mijn beste ideeën ontstaan in vakantieperiodes”
Vlaams-Brabant

Out of office met Els Blaton (Corona Direct, Belfius Insurance): “Mijn beste ideeën ontstaan in vakantieperiodes”

foto: Bruno Maes

 Tijdens de vakantieperiode zijn ook ondernemers ‘Out of Office’. Tijd dan om het eens niet over ondernemerschap te hebben maar over andere zaken die een mens bezighoudt. Vandaag: Els Blaton, CEO van Corona Direct en lid van de raad van bestuur Belfius Insurance.

Waar wil je deze zomer meer tijd voor vrijmaken?

Even echt deconnecteren, tijd nemen voor mezelf en vrij van alle bekommernissen de batterijen opladen en nieuwe ideeën laten opborrelen. De beste ideeën ontstaan bij mij het meest in vakantieperiodes.

Welk boek moet elke ondernemer volgens jou gelezen hebben?

How to have a good day – Caroline Webb

Welke dag in je leven zou je nog eens opnieuw willen beleven?

Ik heb ontelbare mooie dagen die ik zou willen herbeleven: mijn trouwdag, de geboorte van mijn kinderen, onze verhuis naar Rozebeke, de dag dat Laure wereldkampioen acrobatische gymnastiek werd, de dag dat Iben en Laure afstudeerden…  Maar wat ik het liefst zou herbeleven is de kleuter- en lagereschooltijd van de kinderen – een periode waarin je precies alles kan combineren, die voor mij als zorgeloos en feestelijk in mijn geheugen staat, waarin je ontelbare activiteiten bij elkaar propt en leeft aan 200km/u.

Wie of wat kan jou doen schaterlachen? 

Humor is deel van onze levenswijze … droge humor. Ook onze kinderen kregen dit van jongs af mee. Wanneer dochter en zoon samen met hun papa weer eens de nodige kwinkslagen uitdelen of elkaar plagen als we bij elkaar zijn, of zelfs via Whatsapp … kan dit een glimlach, maar ook een schaterlach uitlokken!

Welke goede eigenschap heb je meegekregen van je ouders?

Zin voor verantwoordelijkheid en onvoorwaardelijke liefde voor je gezin.

Wat is het beste ondernemersadvies dat je ooit hebt gekregen?

In elke tegenslag, elk dieptepunt zit een opportuniteit die je moet opnemen en waardoor je je bedrijf weer een stuk verder kan brengen.

Wat is in het laatste jaar je beste aankoop geweest?

Een nieuwe lounge op ons terras …. We zijn best wel ‘natuurmensen’, we houden van natuur, rust, mooie uitzichten. Met de zomeravonden die we hebben het laatste jaar, hebben Guy en ik al talrijke avonden buiten in de lounge doorgebracht, genietend van elkaar, van onze tuin, van de sterren en de maan, het gissen van waar een vliegtuig hoog boven ons naar toe vliegt – geïnspireerd door talrijke mooie reizen die we zelf maakten.

Wat was je ergste job ooit?

Wellicht raar om te zeggen, maar dat kan ik absoluut niet bedenken. Ik heb altijd graag gewerkt en met veel passie. In elke job zijn er vanzelfsprekend momenten dat het minder leuk is, dat je er de brui wil aan geven, maar gewoonlijk klaarde de lucht snel op of deden andere opportuniteiten zich voor.

Wat is jouw meest nutteloze talent?

In een winkel kiezen wat ik mooi vind en automatisch altijd het ‘duurste stuk’ eruit pikken.

Wie of wat wordt volgens jou gruwelijk ondergewaardeerd?

Ik ben verantwoordelijk voor een directe verzekeraar. Heel wat van mijn medewerkers brengen veel tijd door aan de telefoon, met tevreden klanten maar ook met klanten die een probleem hebben. Ik sta nog elke dag versteld hoe de agressie en ook wel onbeleefdheid die je vaak op social media ziet, ook meer en meer aan de telefoon gebruikt wordt. Mensen die dagelijks aan de telefoon oproepen beantwoorden, vriendelijk blijven en enthousiast oplossingen trachten te zoeken, worden volgens mij dikwijls sterk ondergewaardeerd. Zij zijn het imago van het bedrijf, moeten soms complexe situaties oplossen, krijgen heel wat te incasseren en weinig complimenten … Hoedje af voor deze collega’s!

Waar mogen we je tegen volgende zomer mee feliciteren?

Op professioneel vlak denk ik tegen de zomer volgend jaar twee succesvolle partnerships te kunnen aankondigen, die Corona Direct nog relevanter maken voor onze klanten! Services vinden waarmee we onze klanten ‘happy’ maken en dit samen met ‘happy’ medewerkers … dat is mijn doel.

Op privévlak droom ik ervan om met mijn kinderen een VZW op te richten om fundraising te doen om een beurs te financieren voor kankeronderzoek. We hebben hiervoor enkele ideeën waarbij we gebruik maken van alle talenten in het gezin. Hopelijk lukt dit voor volgende zomer.