72458483_543550689553389_924966205565960192_o

Starter van de week: Zetuké

BRUSSEL/GALMAARDEN/DILBEEK – Multifunctionele en trendy interieur-en decoratiespullen met een knipoog naar de levensstijl van de moderne bohemien. Dat is de baseline van Zetuké, de gloednieuwe zaak van Charlotte De Cleck (25). Charlotte is onze starter van de week.

Zetuké? Dat is West-Vlaams voor “installeer je of zet je op je gemak”. De vlag dekt de lading want founder en zaakvoerster Charlotte De Clerck baat een mixed (online en offline) interieur-en decoratiezaak uit met een knipoog naar de levensstijl van de moderne bohemien.  Charlotte is een geboren West-Vlaamse die al op jonge leeftijd verkaste naar het Pajottenland. “Het werd Vollezele (Galmaarden, nvdr.) omdat mijn ouders de streek zo mooi vinden”, vertelt Charlotte.

Bierwereld

Na haar humaniorastudies in Dilbeek stak de jonge vrouw een bachelor International Business Management op zak aan de Artevelde Hogeschool in Gent, gevolgd door een master Marketing en Digital Media aan de ESCP Business School in Madrid. Na een stage Online Marketing & Insights Intern bij The Heineken Group ging het richting de Belgische fruitbierenbrouwer Lindemans. Daar was Charlotte een jaar lang Marketing Executive en Event Coördinator. Maar het kriebelde om als zelfstandige te springen wat ze dan ook deed in mei dit jaar. Toen liet Charlotte Zetuké los op de wereld.

Gepersonaliseerd

“De interieur-en decoratiespullen ademen bohemien en brengen het Midden-Oosten, de Amerikaanse Southwest en Afrikaanse invloeden samen. Dat levert erg mooie en verrassende combinaties op. Onze materialen zijn kleurrijk en gedurfder dan de doorsnee spullen van IKEA. Maar we willen zeker ook niet elitair zijn. Onze producten en installaties kunnen een breed publiek van 25 tot 45 jaar inspireren”, weet Charlotte. De zaakvoerster richt zich op de generatie online shoppers die voor een belangrijke gebeurtenis staan in hun leven (verhuizen, eerste eigen appartement of huis,…) en een eigen stijl willen ontwikkelen. “Bij ons tikken ze betaalbare materialen op de kop, die je elders niet snel zult vinden”, klinkt het. De gepersonaliseerde decoratie-artikelen (snijplanken, ondertasjes, kopjes…) zijn dat al zeker

Pop-ups

Vanuit haar marketingopleiding weet Charlotte dat een online shop alleen vaak niet voldoende is om een breed publiek te bereiken. Je moet buiten komen. Zodoende maakt Charlotte met haar interieur-decoratiespullen geregeld haar opwachting tijdens allerhande pop-ups overal te lande. Aan een eigen vaste boetiek denkt de gediplomeerde marketeer momenteel nog niet omdat de twintiger nog heel wat zaken wilt uitproberen vooraleer een definitieve beslissing te nemen. “Sommige dagen vraag ik me echt af wat ik aan het doen ben”, legt Charlotte uit. “Andere dagen gaat het dan weer erg vlot en voel ik me in mijn sas als onderneemster. Het gaat met ups-and-downs, maar tot nog toe wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen.”

Warmste Week

Met de Warmste Week in zicht wil Charlotte ook haar bijdrage leveren aan het goede doel. Wie een digital detox box koopt, steunt de werking van de organisatie Tout Bien OKIDOKI Hoe Gaat Het?  Tout Bien doet aan preventie van zelfdoding door mensen onder andere te leren meer met elkaar te praten over hun gevoelens.