voka businessdates Voka

Voka Vlaams-Brabant organiseert business dates voor startende ondernemers

Vijfentwintig startende en groeiende ondernemers uit het Bryo-traject van Voka Vlaams-Brabant kregen onlangs de kans om met een expert te praten over hun onderneming. De gesprekken duurden telkens 25 minuten en gingen over ondernemen in de brede zin, maar ook over concrete moeilijkheden waar ondernemers mee geconfronteerd worden.

"Tijdens onze Bryo-trajecten begeleiden wij startende ondernemers en groeiende ondernemers in alle fases van hun onderneming. De Business Dates zijn een groot succes omdat jonge bedrijven op dit event de mogelijkheid krijgen om op een laagdrempelige manier in contact te komen met ondernemers die al jaren ervaring op de teller hebben", zegt gedelegeerd bestuurder Kris Claes. "Ook zij kunnen tijdens zo'n gesprekken inzichten opdoen die hen kunnen helpen in hun bedrijfsvoering. Een win win dus."

Ook de deelnemers waren na afloop enthousiast over de business dates.

"Dankzij de Voka Bryo Business Dates kon ik 1-op-1 sparren met ondernemers rond administratieve vragen", zegt Sandra Wyseur, zaakvoerster van Fast Administration Services. "De starters stelden gerichte vragen vooral over hoe ze aan klanten kunnen geraken en hoe ze zichtbaarheid moeten creëren voor hun product of dienst."

Netwerkopportuniteit 

"Op zo’n event kan ik ook zelf mijn netwerk verruimen, maar het is ook gewoon fijn om in gesprek te gaan met ondernemers die met dezelfde opstartvragen zitten als ik toen ik met mijn onderneming begon", besluit Sandra. "De herkenbaarheid van het traject bij sommige deelnemers viel me op en deed me deugd."

Ook Lisa Van Landschoot, oprichtster van VonkVolk was tevreden met het evenement. "Ik sprak met drie verschillende ondernemers tijdens de Voka Bryo Business Dates. Ze waren alle drie zeer gedreven en dachten echt met mij mee."

"Ik focus momenteel met mijn bedrijf Vonkvolk op twee domeinen: individuele loopbaancoaching en facilitatie van duurzaamheidsvraagstukken in bedrijven en lokale besturen", gaat ze verder. "Tijdens de dates hadden we het over hoe ik mijn aanbod verder kan concretiseren en hoe ik focus kan bewaren terwijl ik met verschillende doelgroepen werk. Terechte vragen die me stof geven tot nadenken en goesting geven om te groeien. De nieuwe ideeën die ik opdeed gaven me energie om verder aan de slag te gaan met mijn bedrijf."