Cras shop

Cras Hout viert 140e verjaardag op Open Bedrijvendag

WAREGEM - In de hoofdzetel van Cras Woodgroup te Waregem gonst het nog meer dan anders van de bedrijvigheid. Het familiebedrijf van CEO Frédéric Cras viert dit jaar zijn 140 jarig bestaan en maakt zich op voor een druk maar feestelijk najaarsprogramma. Cras Hout wordt zondag aanstaande op Open Bedrijvendag één van de absolute blikvangers in de provincie. Ons advies? Meer dan een kijkje waard.

Op zondag 7 oktober gooit Cras alle deuren en poorten open voor het grote publiek. "Ons parcours van 2,5 kilometer loopt doorheen alle afdelingen van ons bedrijf", vertelt marketing verantwoordelijke Johan Demeyere. "Ik denk dat iedereen zal opkijken van de diversiteit van ons assortiment
en van de manieren waarop wij hout toegevoegde waarde geven in de vorm van gevelbekeding, terrasplanken, tuinhout, decoratief plaatmateriaal en
meer. De bezoekers worden getrakteerd op een unieke kijk achter de schermen en zullen het hout kunnen ruiken, voelen, horen en zelfs proeven.  Ter gelegenheid van onze 140e verjaardag lieten we immers een ambachtelijk aperitiefbier brouwen bij onze buren van ‘t Verzet uit Anzegem. Speciaal voor Cras werden eiken houtsnippers aan het recept toegevoegd. Wie ons komt bezoeken op Open Bedrijvendag krijgt de kans om het ‘August’ bier (genoemd naar oprichter August Cras) in primeur te proeven. We stellen ook twee nagelnieuwe installaties voor : een nieuwe lijmstraat voor plaatmateriaal en een installatie om hout thermisch te verduurzamen."

Partner in cultuur

Partner zijn van de houtvakman, dat is de missie van Cras. Met een breed assortiment van producten en diensten dat het aanbiedt via een netwerk van intussen 15 eigen woodshops. Op de driejaarlijkse hoogmis van de houtsector, de vakbeurs Prowood te Gent, wil het Woodshops-team in dit
jubileum-jaar zijn klanten bedanken voor het vertrouwen. Ook op de beurs Interieur wil Cras schitteren. "Sinds kort hebben we een eigen innovatieteam", vertelt Demeyere nog. "Twee product designers werden aangeworven om vinger aan de pols te houden op onze markt en producten te ontwikkelen die inspelen op de laatste trends en vooral op de wensen van onze klanten. Wie wil ontdekken welke nieuwe parketvloeren, binnendeuren of wandbekleding we straks op de markt zullen brengen, is welkom voor een sneak peak op onze stand in hal 6 van de beurs Interieur. De kers op de taart van ons jubileum-jaar moet onze ‘Wood for Life’ actie ten voordele van de Warmste Week van Studio Brussel worden. We willen onze straffe stoot van twee jaar geleden minstens evenaren. Toen kregen we op onze ‘Warmste Kerstmarkt’ 5000 bezoekers over de vloer en konden we
fier als een gieter met een cheque van 40.000 euro naar de Schorre in Boom."