Pepsico making off campagnefoto

PepsiCo breidt uit in Zeebrugge

ZEEBRUGGE – Het is geen geheim dat productiebedrijven in West-Vlaanderen moeite hebben om geschikt personeel te vinden. Ook bij PepsiCo in Zeebrugge staan diverse vacatures voor technische profielen open. Om die in te vullen lanceert het bedrijf daarom een opmerkelijke campagne die de eigen medewerkers centraal plaatst om zo de waarden van het bedrijf mee uit te dragen. “Werken bij PepsiCo is samen op expeditie trekken, nieuwigheden ontdekken en ervoor zorgen dat het schip de goede richting uitvaart”, vertelt Sandra Rotsaert, talent acquisition manager van PepsiCo.

De PepsiCo fabriek in Zeebrugge ligt pal in het havengebied en is een enorm belangrijke schakel in de PepsiCo-keten. Vorig jaar vierde de fabriek haar vijftienjarig bestaan en in die periode onderging de vestiging een metamorfose. De Amerikaanse multinational PepsiCo stelt in België 950 mensen te werk. Het bedrijf is bekend van merken als Tropicana, 7UP, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay’s en Looza en is één van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld. PepsiCo Belux werkt vanuit drie locaties, met een nadrukkelijke aanwezigheid in West-Vlaanderen: Zaventem, Veurne en Zeebrugge. De vestiging aan de haven van Zeebrugge is vooral gekend als innovatieve producent van de fruitsappen van Tropicana. 

Dankzij een hoogtechnologisch en volautomatisch productiepark, kan de vestiging in Zeebrugge zich van andere voedingsproducenten onderscheiden. “De voorbije jaren hebben we sterk ingezet op innovatie en duurzaamheid”, vertelt Sandra Rotsaert. “Zo hebben we een nieuwe petfles ontwikkeld die uit 50% gerecycled plastic bestaat. Het doel is om het gebruik van gerecycleerd plastic te vergroten en alle verpakkingen zo te ontwerpen dat ze recycleerbaar, composteerbaar of biologisch afbreekbaar zijn. Tegen 2025 willen we voor onze belangrijkste producten 100% gerecycleerd plastic gebruiken.”

Rekruteringscampagne zet medewerkers centraal

 Ook voor de openstaande en vaak technische vacatures is flexibiliteit een troef. Met de uitdagende campagne ‘Dorst naar avontuur? Start expeditie Tropicana’ gaat PepsiCo sinds deze week actief op zoek naar de juiste profielen. “We hebben er bewust voor gekozen om de eigen medewerkers centraal te plaatsen, want zij zijn onze ambassadeurs”, aldus Sandra Rotasaert. “Ze krijgen zelf de opdracht om de rekruteringsboodschap te verspreiden in hun netwerk of iemand aan te brengen.  We mikken breed, want ook schoolverlaters mogen solliciteren. Voor elk talent vinden we een job bij PepsiCo en dat dankzij een een goede begeleiding en omkadering.”

info: expeditietropicana.be