MediaGeniX wint Leeuw van de Export

mediagenix prijs

MediaGeniX heeft de Leeuw van de Export gewonnen. Dat is de belangrijkste Vlaamse exportprijs. Het informaticabedrijf uit Dilbeek boekt driekwart van de omzet door export. De onderneming ontwikkelt software waarmee televisiezenders hun planning van uitzendingen en content op radio, tv en online gemakkelijk kunnen beheren.

De Leeuw van de Export van Flanders Investment & Trade gaat al vijftien jaar naar Vlaamse ondernemingen die zich in de kijker werken op de internationale markt. Dit jaar gaat de prijs naar MediaGeniX, een bedrijf dat nagenoeg samen met VTM werd opgestart. Met de applicatie What’s On beheert het de programmaschema's van tv-zenders, over alle platformen heen.

"Bij het ontstaan van VTM stelde men vast dat het moeilijk haalbaar was om de volledige programmatie op papier te beheren", zei CEO Dirk Debraekeleer bij de prijsuitreiking in Tour & Taxis in Brussel. Daarom werd een spin-off van de VUB aangesproken.

Intussen is het technologiebedrijf overal ter wereld actief. Momenteel zijn we enkele stations van Al Jazeera in het Midden-Oosten aan het opstarten."

"MediaGeniX overtuigde met een ijzersterk dossier", stelde de jury. "Deze Vlaamse kmo is actief op vijf continenten en kan uitpakken met een indrukwekkend klantenportfolio."

Met 76 medewerkers haalt MediaGeniX een omzet van 21 miljoen euro. Daarvan wordt 73 procent gegenereerd in het buitenland.