Cosmeticamarkt blijft het goed doen

cosmetica

Geen crisis in de cosmeticamarkt. "Wanneer mensen willen besparen op de aankoop van parfumerie of toiletartikelen gaan ze overschakelen op goedkopere producten," zegt Muriel Billiau van het bedrijf Glamarone in Oelegem/Ranst. "Wij groeien daardoor als cosmeticabedrijf langzaam verder door."

In het licht van de komende feestdagen worden nogal wat parfumerie-artikelen verkocht. Die markt blijft het alles bijeen vrij goed doen. Ook internationaal. In dit opzicht is het vandaag bij Glamarone alle hens aan dek. De laatste orders moeten nog de deur uit. Glamarone werkt vandaag als groothandel vooral voor de exportmarkt. Tot 95% van de afzet gaat over de grens. Vooral dan naar Duitsland. Vandaar dat het bedrijf ook een commercieel medewerker aanwerft die specifiek vooral het Duits goed moet beheersen. Solliciteren doe je vanzelfsprekend dus het best ook in het Duits.

Glamarone is als verkoopsmaatschappij het zusterbedrijfje van Ashcombe Belgium dat binnen dezelfde groep als magazijn- en opslagbedrijf fungeert. "Wij draaien relatief goed," zegt Muriel Billiau. "De markt reageert goed op onze aanbiedingen. Wij blijven als bedrijven ondertussen discreet in de schaduw. Wij pakken zelden groot uit. Wij bestaan vandaag zo'n tien jaar. Wij zijn een KMO en we willen het vandaag ook zo houden."

Bij de twee bedrijfjes werken tien man. Er worden geen cosmetica geproduceerd, die worden enkel aangekocht. De omzet bedraagt "enkele miljoenen euro's."