Entreprenees van Precipio geven de richting aan

precipio

Ze hebben het bij voorkeur over "entreprenees." Een neologisme voor entrepreneurs en employees. Precipio is het erom te doen zijn klanten consultants te sturen die verder kijken dan de gewone adviseurs. "we willen als heuse partners werken", zegt Luc Van der Cruijce van het Antwerpse consultancybedrijf. "Wij kijken dus verder dan de gewone consultant. Wij zijn als financial professionals ook ondernemers."

Een businessplan opmaken is zeker niet evident. Een kredietaanvraag indienen ook al niet. Laat staan een overname doen. Luc Van den Cruijce heeft vele jaren gewerkt op de financiële afdelingen van grote en kleine ondernemingen. Hij onderkende best de moeilijkheden die ondernemers ondervonden om hun financieel dossier rond te krijgen.

Zo'n vijf jaar geleden waagde hij daarom de sprong en zette met Precipio een eigen bedrijf op dat precies in de financiële dienstverlening naar ondernemingen toe een eigen markt zou aanboren.

Precipio spitst zich vandaag toe op drie deelmarkten: project sourcing of het tijdelijk inzetten van financiële experten bij grote ondernemingen. Twee: budgetteringsopdrachten bij KMO's. Drie: businessplannen bij starters.

"In elk van de drie deelmarkten liggen volgens mij nog enorme mogelijkheden. Neem nu de budgetteringen voor KMO's. Veel kleine ondernemingen hebben het vandaag biezonder moeilijk om hun cash te beheren. Verscheidene klanten wachten lang om te betalen, de leveranciers zwaaien van hun kant dan wél hardnekkig met hun facturen. Als kleine onderneming moet je heel goed op je cash letten. Wij kunnen daar als Precipio een eigen inbreng doen."

Met een logo, een baseline en een vlot toegankelijke website nam Precipio eerder al een sterke start. Het nieuwe business model schakelt nu nog een versnelling hoger. Met een eigen dashboard kunnen de klanten overigens de concrete vooruitgang in de herpositionering van hun bedrijf opvolgen. Verschillende KPI's, key performance indicators geven de resultaten aan.