baunat_team Baunat team met vooraan links Stefaan Mouradian en rechts Steven Boelens

Nr 1 Cross-border E-commerce bedrijf in België is Antwerps

[caption id="attachment_35444" align="alignleft" width="378"]Baunat team met vooraan links Stefaan Mouradian en rechts Steven Boelens Baunat team met vooraan in het midden, links Stefaan Mouradian en rechts Steven Boelens[/caption]

Het Antwerpse diamantjuwelenbedrijf BAUNAT - opgericht in 2008 door Stefaan Mouradian en Steven Boelens - heeft vorige week van BeCommerce de award gekregen als Nummer 1 Cross-border E-commerce bedrijf in België.

BAUNAT kwam als beste online exporteur uit de Top 25 van dit jaar en steeg 12 plaatsen ten op zichte van vorig jaar. De voormalige winnaar IceWatch staat op nummer drie en Myrwatches op twee.

Patricia Ceysens, Voorzitter van BeCommerce, legt uit: "We zijn erg blij om deze stijging in de Belgische e-commerce sector waar te nemen. We zijn ervan overtuigd dat ook cross-border e-commerce nog een extra stimulans zal krijgen door de recent goedgekeurde wetswijziging betreffende nachtarbeid. België zal hierdoor een sterkere concurrentiepositie opbouwen ten opzichte van de buurlanden en tevens levert dit de komende jaren nog 5.000 extra jobs op in de sector.”

In 2015 exporteerde BAUNAT ongeveer 85 % van zijn hoogwaardige diamantjuwelen naar meer dan 45 landen, met West-Europa, China en Hongkong als belangrijkste afzetmarkten.

Opvallend is dat thuismarkt België slechts de derde grootste markt is, na Frankrijk en Zwitserland. Veruit het grootste deel van de verkopen worden gerealiseerd via de e-boetiek, het overige deel via de showrooms van BAUNAT in Antwerpen, Amsterdam, Parijs, Geneve, Mumbai en Hong Kong.
BAUNAT wenst in 2017 nieuwe showrooms te openen in Duitsland en China, gevolgd door Tokio en New York in 2018.

Het merk wil de zeer sterke groei (steeds rond 40%) nog versnellen en de referentie worden op de internationale online diamantjuwelenmarkt. BAUNAT onderscheidt zich van andere online diamant juweliers die opteren voor een generiek supermarkt model, waarbij het aanbod niet exclusief hoogwaardig is.

Verder in de groep is er nog BAUNAT DIAMONDS dat via een gespecialiseerde website en de bijhorende showrooms losse diamanten als belegging verkoopt. Het gaat daarbij zowel om commerciële diamanten als bijzonder zeldzame exemplaren. Ook bij deze activiteit wil BAUNAT het verschil maken door te focussen op hoge kwaliteit aan onklopbare prijzen.