Alive Office breidt uit

logo AliveAlive Office

met hoofdzetel in Rijkevorsel breidt uit met vestigingen in Herentals, Gent en Antwerpen. Het bedrijf heeft groeiambities en legde de voorbije drie jaar de fundamenten om deze groei ook daadwerkelijk te realiseren. De vestigingen in de verschillende regio’s kaderen in deze groeistrategie die het bedrijf uitzette. Met een kantoor in Business Center Frame 21 wil Alive Office de bedrijven in de regio rond Herentals gaan bedienen.

„Wij bieden vooral de kleine kmo’s administratieve en organisatorische ondersteuning, zodat de ondernemer zich kan focussen op zijn corebusiness”, vertelt zaakvoerster Alison Stessens. „Wij zijn actief in heel België, en werken meestal op afstand. Regionale verankering blijft erg belangrijk. Voor onze klanten is het namelijk prettig om weten dat hun secretaresse vlakbij is.”

Alive Office stelt al sinds 1996 freelancers ter beschikking van ondernemers en zelfstandigen. „Wij stellen een fulltime secretaresse ter beschikking van de kmo, maar de ondernemer betaalt enkel voor de tijd dat hij haar effectief nodig heeft.” Alison Stessens geeft een voorbeeld ter illustratie. „Een hovenier is aan het werk in de tuin van een klant. Hij merkt dat hij de komende dagen extra plantgoed en boomschors nodig heeft en dat er beton geleverd moet worden om een trapje aan te leggen. In plaats van dat hij zijn telefoon grijpt en moet beginnen rondbellen om alles te regelen, belt hij naar zijn secretaresse bij Alive Office die de nodige bestellingen plaatst bij de vaste leveranciers van de hovenier, en zorgt voor de nodige coördinatie. Diezelfde secretaresse zorgt ook voor het beantwoorden van niet-technische vragen en beantwoordt de telefoon wanneer de hovenier niet telefonisch beschikbaar is. Onze mensen nemen alle administratieve en organisatorische taken uit handen wanneer dat nodig is, zodat onze klant zich volledig kan focussen op zijn werk.”

Alive Office werkt doelbewust met freelancers. „Freelancers hebben een ondernemersmentaliteit en zijn gewend van mee te denken. Zo’n instelling stellen onze opdrachtgevers erg op prijs. Natuurlijk worden onze freelancers zorgvuldig gescreend. We werken alleen met de besten. Bovendien wordt iedere medewerker die we plaatsen bij een opdrachtgever ingewerkt in de business,  geplogenheden en het netwerk van onze klant. We werken op afstand samen, vanuit onze kantoren, of desgewenst ook vanop de locatie van onze klant.”

Alison Stessens stelt niet alleen secretaresses ter beschikking. „Wij noemen het graag ‚first ladies’ maar dat kunnen evenzeer mannen zijn,” lacht ze. „Een eerste aanspreekpunt dat alles regelt. Naast secretaresses bestaat mijn team uit assistentes met boekhoudkundige vaardigheden, vertalers, databeheerders, copywriters, grafisch ontwerpers, trainers, consultants…  Naast de administratieve ondersteuning, kunnen kmo’s ook bij Alive terecht voor adviestrajecten en opleidingen: in company opleidingen rond sales, marketing, strategie die helemaal op maat van de klant worden uitgewerkt. „Ook daarvoor hebben wij freelance specialisten die we kunnen inzetten naargelang de behoefte van onze klant.”