Bar Zuid ging vorig jaar al op 14 juni open. Deze zomer is gekozen voor een latere start. “Een jaar geleden was er het EK voetbal en stond hier een groot scherm”, vertelt Toya. “Toen zijn we in totaal tien weken open geweest. Dat was eigenlijk iets te lang. Nu blijft de zomerbar zes weken open, dat is ideaal. Er staat een extra overkapping voor schaduw bij warm weer en om droog te zitten als het regent. We hopen uiteraard dat het niet te veel slecht weer is de komende weken.”
“Met Flavour Jay hebben we dit jaar een nieuwe foodtruck. In het assortiment dranken zitten weer streekbieren en cocktails. Het aantal mocktails is uitgebreid, we merken dat die meer besteld worden. Vorig jaar hebben we een eigen gin laten maken voor het vijfjarig bestaan van Bar Zuid. Die kan opnieuw alleen hier gedronken worden.”
Ronde vorm
Het logo van Bar Zuid verandert elk jaar. Voor de zesde editie ging Charlotte zelf aan de slag. “Ik heb een cursus grafisch ontwerp gevolgd. Het logo heeft altijd een ronde vorm, dit jaar staan er twee flessen in. Als slogan kozen we voor ‘A local cantina’. We hebben ook gadgets met het logo laten maken. Bezoekers kunnen een totebag, pet of keycord van Bar Zuid kopen.”
“Een van de containers naast het terras is opnieuw geschilderd. Een andere container is ingericht als café. Daar mag iedereen iets op de muren en stoelen schrijven. Hopelijk staat alles volgeschreven op de laatste dag van Bar Zuid. Naast liveoptredens zijn er deze zomer workshops om cocktails te maken en een wijndegustatie. Op maandag is de zomerbar gesloten, maar op 21 juli zijn we wel open en organiseren we een markt”, vertelt Charlotte.
Bar Zuid is open tot 17 augustus van donderdag tot zondag.