monument_van_balen

Hoe vettiger, hoe prettiger: daar smullen de media van

Wie een beperkt marketingbudget heeft, moet slim zijn. Jaar na jaar slaagt Marc Peeters, uitbater van De Broodjeshoek in Balen, erin om de regionale, nationale en zelfs internationale media te halen. Hoe hij dat doet? Door uit de band te springen en zijn klanten een tot de verbeelding sprekende eetuitdaging voor te schotelen. Zijn nieuwste creatie heet ‘De Vulkaan van Balen’.

Eerst was er de Balense Reus, daarna de Toren van Balen en het Monument van Balen. En nu dus de vulkaan. Die bestaat uit een uitgehold brood dat wordt gevuld met ruim een kilo spaghetti bolognaise met kaas. In het brood worden vier satés geprikt en op die satés komt een pikante vuurburger. In totaal heb je 2,4 kilo op je bord. De uitdaging bestaat erin om dat binnen de 40 minuten te verorberen. Wie daarin slaagt, maakt kans op een reis voor 2 naar de Etna op Sicilië.

Wereldkampioenschap
Snelvreters van over heel de wereld zijn zich in Balen al komen volschrokken. Elk nieuw record levert telkens weer een artikeltje op in de krant en gedeelde foto’s op Facebook. Eind dit jaar komt er zelfs een wereldkampioenschap Balense Reus eten, een gigantische hamburger met frieten. “Twee Amerikaanse eetkampioenen hebben zich al ingeschreven”, laat de uitbater weten.

De moraal van dit verhaal? Hoe vettiger, hoe prettiger. En daar smullen ook de media van.