obd banner MG

Naar Korea om honden- en kattensnoepjes te promoten

Koning Filip en koningin Mathilde zijn op handelsmissie in Zuid-Korea. In hun kielzog: zaakvoerder Manuel Goossens van GOOD !D uit Sint-Lenaarts. Zijn bedrijf maakt en verkoopt onder de merknaam Hupple beloningssnoepjes voor honden en katten.

Het is niet de eerste keer dat GOOD !D naar Azië trekt. “We hebben al een paar keer deelgenomen aan handelsmissies, 2 jaar geleden waren we ook nog in Zuid-Korea”, vertelt marketing & sales assistant Ulrike Lenaerts. “De meerwaarde van België als kwaliteitsmerk is voor ons al duidelijk gebleken.” 1 op 5 Zuid-Koreaanse gezinnen heeft een hond, goed voor een markt van 7 miljoen dieren.

Wachtlijst voor China
De Aziatische markt blijkt belangrijk voor het Brechtse bedrijf. “We investeerden in een extra ‘heating stap’ in onze productie om tegemoet te komen aan de uiteenlopende exportvoorwaarden van de verschillende Aziatische landen. Daarnaast staan we op de wachtlijst om zaken te doen met China. Manuel heeft meegeschreven aan het handelsprotocol tussen België en China. De gelijkenissen op het vlak van smaak en acceptatie van de honden in de verschillende Aziatische markten zijn opvallend. Ze verschillen overigens wel met de Europese markt. In België vinden klanten onze eigen hupple-producten onder meer in dierenspeciaalzaken en tuincentra, we exporteren ook naar verschillende Europese landen en Zuid-Amerika.”

Manuel Goossens vond als tiener een Feed-O-Matic voor dieren uit en richtte het bedrijf op in 2006. In 2013 ging de eigen 100% Belgische productie van soft beloningskoekjes voor honden en katten van start. Bij GOOD !D werken ongeveer 15 personen.