The Fashion Store Veerle Mayke Nooteboom General manager Mayke Nooteboom in de curvy corner. Foto: AF

The Fashion Store Veerle steekt in een volledig nieuw jasje

The Fashion Store in Veerle-Laakdal (her)opende vrijdagochtend feestelijk de deuren. De voorbije drie maanden werd de kledingzaak in een volledig nieuw jasje gestoken. “De winkel is nu volledig gericht op boetiek-experience.”

Er viel vrijdagochtend duidelijk wat te vieren in Veerle-Laakdal. Nog voor het vernieuwde filiaal van The Fashion Store de deuren officieel opende, stond een lange rij kandidaat-shoppers aan te schuiven op de parking. Ook het twaalfkoppige personeelsteam van de flagshipstore stond te popelen om opnieuw klanten te kunnen ontvangen.

“Onze trouwe klanten hebben enorm uitgekeken naar dit moment”, weet marketing directeur Erika Mees. “We waren door de vele reacties van de laatste weken verwittigd dat er wel eens veel volk zou kunnen opdagen voor onze opening. Daarom hebben we er een extra feestelijk moment van gemaakt met drankjes en goodiebags. We hebben trouwens bewust voor dit verlengde paasweekend gekozen. Het nieuwe seizoen gaat nu echt van start en we kunnen ook alle collecties van de verschillende merken aanbieden.”

Nog voor de deuren officieel openden, stond er een lange rij wachtenden. Foto: AF

Het Laakdalse filiaal van The Fashion Store bleef drie maanden dicht voor een totale renovatie. “Drie maanden is lang, maar die periode hadden we echt wel nodig. Het was zelfs nog een race tegen de klok om de openingsdatum te halen”, verklapt general manager Mayke Nooteboom. “De winkel hier in Laakdal is met 1.500 vierkante meter een van de grote van onze 21 filialen. De winkel ging open in 2006 en het interieur was volledig wit.”

Boetiek experience

“Van die uniforme look en feel zijn we volledig afgestapt”, aldus nog Mayke Nooteboom. “Dankzij de volledige renovatie is de vernieuwde winkel nu volledig gericht op boetiek experience. Het interieur bestaat uit verschillende werelden, met bijpassende collecties. Volledig nieuw is de ‘Curvy Corner’. Daarmee willen we body positivity promoten. Met de Curvy Corner bieden we op één plaats alle merken aan die gespecialiseerd zijn in kleding van maat 42 tot maat 48.”

Erika Mees in de Parijse wereld. Foto: AF

Wie geen kaas gegeten heeft van fashion en een gepaste outfit wil vinden, kan hiervoor hulp krijgen. “Via onze website kunnen klanten personal styling aanvragen”, legt Erika Mees uit. “Dan krijgen ze, volledig gratis, een stylingcoach ter beschikking gedurende anderhalf uur. Na een intakegesprek gaat de stylingcoach vrouwen en mannen helpen bij het samenstellen van een outfit, rekening houdend met de wensen van de klant en bijvoorbeeld ook specifieke lichaamsvormen.”

Expansieplannen

The Fashion Store heeft momenteel 21 filialen in onder meer ook Rijkevorsel, Turnhout en Balen. De retailer wil dat aantal binnenkort fors opdrijven. “We willen de komende vijf jaar inderdaad uitbreiden van 21 naar 50 filialen”, meldt Mayke Nooteboom nog. “Met die expansieplannen varen we in de retailsector lijnrecht tegen de stroom in. Steeds meer winkels sluiten de deuren, terwijl wij net fors gaan uitbreiden. Dat zal niet op heel korte termijn gebeuren, maar zo ziet ons vijfjarenplan er wel uit.”

https://www.thefashionstore.be