LEUVEN Made in topics

Made in Limburg blikt terug op super 2021!

Met maar liefst 26 miljoen gelezen artikels, verspreid over de 7 regionale websites van Made In..., mogen we terugblikken op een bijzonder geslaagd 2021. We zijn vastberaden om op de ingeslagen weg verder te gaan!

Het is goed in eigen hart te kijken... En in de eigen cijfers! Die blijken super te zijn... Met 5,5 miljoen unieke bezoekers en 26 miljoen pageviews op de 7 websites, maken we opnieuw een flinke sprong voorwaarts. Made in Limburg neemt daarvan nog steeds het leeuwendeel voor zijn rekening, waarvoor dank, trouwe lezer dat u bent!

2021 was een bewogen jaar voor Made In, hét B2B-nieuwsmerk van Mediahuis. Zo hebben we een jaar geleden ons platform volledig vernieuwd en mochten we met Frederik De Swaef een nieuwe hoofdredacteur verwelkomen als opvolger van Ivo Vandekerckhove.

Wat sprong eruit in 2021? Een aantal nieuwe concepten, zoals twee podcast-reeksen (Vroege Vogels en Familiebedrijven) die goed waren voor 20.000 luisteraars. Een succesformule dus, die we in 2022 zeker verderzetten. We voerden ook een hervorming door van ons Made in Limburg Magazine, dat voortaan op de website onder de rubriek Stories is terug te vinden. Veel van deze achtergrondverhalen werden bijzonder goed gesmaakt!

Made in Limburg deed ook mee aan het grote duurzaamheidsdossier Sustainable Stories. Naast een fysieke bijeenkomst met duurzaamheidsambassadeurs uit alle provincies (voor Limburg waren onder meer Ann Claes van JBC en Alexandra Limage van Sprint Transport aanwezig), brachten we enkele video-interviews met pioniers, zoals Johan Maris (Voltrafast), Luc Lormans (Itzu) en Marc Adriaenssens (Out of Use).

In 2021 hebben we bovendien 18 sectoren geselecteerd waarover intussen 65.000 doelgerichte nieuwsbrieven werden verstuur. Wil je naast het nieuws in jouw regio ook de weetjes over jouw sector vanuit heel Vlaanderen ontvangen? Maak dan je profiel aan via onze website, en duid gewoon je voorkeur aan.

Samen met onze collega's schreven we afgelopen jaar maar liefst 10.000 artikels. Dit was de top 5 van de meest gelezen items op Made in Limburg (uitgezonderd de artikels over faillissementen en overlijdens):

1. Elon Musk betaalt miljoenen voor Limburgse start-up. Althans op 1 april...

2. Truiens bedrijf Ecobeton vindt fietspad van de toekomst uit.

3. Eén zinnetje kostte Yves Meyers van het reisbureau een pak geld...

4. Bijna alles wat je drinkt passeert bij Van Renterghem in Lommel...

5. Peter Guelinkx verkocht zijn huis om Delorge voort te kunnen zetten.

6. Stefan Kerkhofs treurde om zijn personeel dat in coronatijden was verdwenen.

7. Futuristische driewieler uit Houthalen-Helchteren maakt slagzij:

Om zeker nog eens op terug te blikken!

En intussen wensen we u een schitterend en succesvol 2022. Blijf ons uw nieuws bezorgen! Misschien staat uw bericht volgend jaar in de top 5?