“We werken al een tijdje samen en onze visies leunden steeds meer bij elkaar aan”, zegt Bert Van Aerschot. De tijd was rijp voor een structurele samenwerking. Dat merken beide bureaus aan de noden van hun klanten. “Vaak beginnen we aan een HR-traject maar dan merken we op dat de organisatie geen merkidentiteit heeft”, zegt Katrien Vanrusselt. “Of andersom”, vult Bert Schols aan. “We zien regelmatig dat de waarden waarover een organisatie communiceert niet echt leven binnen de organisatie. Door voor beide aspecten voldoende aandacht te hebben, trek je niet alleen de juiste mensen aan, maar zorg je ook dat je huidig talent blijft.”
“Met deze stap gaan we dus elkaars groei, maar vooral ook de groei van onze klanten versterken”, aldus nog Katrien Vanrusselt. “Als je organisaties kan helpen met branding én HR vanuit één verhaal, dan positioneer je je sterk naar potentiële klanten en medewerkers.”
Beide bedrijven behouden hun huidige dienstverlening en identiteit. De volgende maanden zullen er stelselmatig gezamenlijke diensten gelanceerd worden. Dat gaat van opleidingen tot doorgedreven trajecten rond employer branding. De start van een nieuw begin…