Bryan Beutels (Distrilog): “Bedrijfsfilm is goede manier om snel veel te leren over bedrijfsstrategie”

bedrijfsfilm distrilog groupDistrilog Group

uit Willebroek heeft geïnvesteerd in een volledig nieuwe bedrijfsfilm. "Dat was nodig om drie redenen", zegt Bryan Beutels, sales director van het bedrijf dat onlangs nog werd bekroond als Trends Gazelle Transport & Logistics in de categorie grote bedrijven. "We zijn enorm gegroeid, onze logistieke mogelijkheden zijn sterk uitgebreid en we focussen op het aantrekken van internationale stromen. Op deze laatste markt zijn we minder bekend, en dan is een bedrijfsfilm een goede manier om op korte tijd veel te laten zien over onze strategie."

De vorige bedrijfsfilm van Distrilog Group dateerde van 2011, eigenlijk nog niet eens zo heel lang geleden. "Maar sindsdien zijn onze omzet en ons aantal werknemers verdubbeld, en onze logistieke mogelijkheden zijn aanzienlijk uitgebreid. Het gaat dan vooral om VAL (Value Added Logistics), distrubutiemogelijkheden en passieve consolidatiemogelijkheden. In 2011 was er ook nog geen sprake van voedings- en chemische logistiek. Omdat al die veranderingen strategische keuzes waren, zetten we die graag in de verf in de film."

Ook de geplande internationalisering van de groep was een belangrijke achterliggende reden voor de nieuwe bedrijfsfilm. "DLG kijkt zeer gericht naar het aantrekken van internationale stromen gezien de aansluiting op de binnenvaart. Aangezien wij in deze markt minder gekend zijn, is een bedrijfsfilm een uitstekend middel om snel veel te tonen over onze strategie, schaalgrootte en expertise."

Er waren drie belangrijke focuspunten in de film, die werd gerealiseerd door het Gentse Arendsoog. "We benadrukken steeds het familiaal karakter van ons bedrijf door de eigenaar te tonen en bij de film te betrekken. Hiermee willen we aangeven dat wij onze langetermijnstrategie verderzetten met het oog op de toekomst, maar zonder het familiale karakter van Distrilog te verliezen."

"Er werd ook sterk gefocust op de verschillende kernsectoren: DIY, FMCG (fast moving consumer goods) en Chemical Consumables. Dat gebeurt zowel in beeld, door het tonen van types verpakking en handling, als met cijfermateriaal. We tonen ook dat we de volledige keten in eigen beheer hebben."