Arco_Afbeelding

De digitale kluis van Arco: het hart van iedere onderneming

FCA Bank Belgium krijgt jaarlijks tienduizenden documenten binnen. Terwijl zij deze voordien zelf manueel moesten behandelen, beschikken zij nu over een digitale kluis die een heleboel nuttige informatie bevat en automatisch de nodige triggers geeft wanneer er stappen genomen moeten worden. Het document management systeem (DoMa) van Arco Information levert hen zo meer tijdswinst en een efficiëntere manier van werken op.

FCA Bank is gespecialiseerd in financiële diensten en staat dealers van merken zoals Land Rover, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari en Aston Martin bij. Dat heeft een waanzinnige documentenstroom tot gevolg, met onder andere gelijkvormigheidsattesten, inschrijvingsbewijzen en facturen. Een documentenstroom die nu ook waanzinnig efficiënt verloopt.

"Wij zochten een partner voor het verbeteren en versnellen van onze dienstverlening naar onze klanten”, zegt Tom Aarts, teamleader finance bij FCA Bank. “Arco heeft ons geholpen met het verrijken van een documentenstroom met een digitale versie. Die kunnen wij alvast opsturen naar onze klanten terwijl zij nog wachten op de originele papieren versie. Dat levert voor hen een enorme tijdswinst op.”

Aan de basis ligt het DoMa-syteem van Arco, dat zowel op eigen locatie als in de cloud kan worden opgezet. Beschouw het als het hart van een organisatie van waaruit documenten eenvoudig beheerd kunnen worden en dat ook gekoppeld kan worden aan andere applicaties die de workflow optimaliseren.

Sociaal kantje

“We kijken steeds verder dan het softwarematige”, vertelt Laura Cornette, business consultant bij Arco. “Bij de aanvang van ieder project bekijken we waar we meerwaarde kunnen bieden en hoe de klant daar effectief beter van wordt. Het DoMa-systeem is bij FCA Bank een goede hefboom geweest richting een efficiëntere aanpak, versterkt door een partnership met TWI.”

Zo vormt TWI de scanpartner in dit verhaal. Het maatwerkbedrijf scant alle inkomende documenten, waardoor FCA Bank meteen over een digitale versie beschikt.

Win-win

“FCA Bank heeft geen bergen papierwerk meer en heeft meteen een duidelijk overzicht op één plek. Documenten worden in een vingerknip teruggevonden en in een oogopslag is ook de verdere workflow duidelijk. Dat zorgt voor een flinke tijdswinst en een vlottere werking”, aldus Cornette.

“Het project is vanaf het begin tot de uiteindelijke oplevering erg goed verlopen. Wij zijn zeer tevreden over de oplossing die Arco voor ons heeft bedacht en opgezet. Ook onze dealers hebben al aangegeven dat het een flinke boost geeft aan de snelheid waarop de documenten verhandeld en opgevolgd worden”, besluit Aarts.

Als partner in digitale transitie helpt Arco haar klanten over te schakelen naar de elektronische verwerking van documenten.