Libelle heeft recordverkoop

coverlibelle51

Libelle en Femmes d'Aujourd'hui hebben 2014 afgesloten met een topscore. Beide weekbladen zijn erin geslaagd om elke wetmatigheid van de dalende printmarkt onderuit te halen met een wekenlange succesverkoop. Ook op andere platformen - online en tv - is Libelle een absoluut succesverhaal.

De Libelle kerstnummers gingen week na week ruim over de 200.000 exemplaren. Dit zijn cijfers waarmee wordt getoond hoe je stevig overeind kunt blijven in een dalende markt. Hét topnummer kwam uit op een totale verkoop van bijna 320.000 exemplaren, maar liefst 9.000 méér dan het vorige jaar.

Ook Femmes d' Aujourd'hui kende een succesverkoop en piekte tot 170.000 exemplaren voor het topnummer.

Libelle-hoofdredacteur Mie Van der Auwera is bijzonder tevreden met dit resultaat. "We hadden het onze lezeressen, kijkers en online fans beloofd: dat de magie van kerst dankzij Libelle binnen handbereik lag. Met onze wekenlange acties, deskundige informatie, tonnen inspiratie en heel wat cadeautjes hebben we week na week onze Libelle-vrouwen overtuigd met een fantastisch kerstaanbod, en daar zijn we echt trots op."

Libelle en Femmes d' Aujourd'hui zijn uitgaven van Sanoma Media Belgium, gevestigd in Mechelen. SMB geeft eveneens de Nederlandstalige bladen Feeling, Feeling Wonen, Flair, Libelle Lekker, Marie Claire Vlaamse editie, Marie Claire 2, Story, TeVe-Blad en Pink Ribbon uit, en de Franstalige bladen Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Gael, Gael Maison, Marie Claire Belgique, Marie Claire 2, Moustique, Télé Pocket en Pink Ribbon.