Consumenten kopen ook ramen en deuren online

aaaaaraaamwinkel

De digitalisering van de handel is niet meer te stoppen. Wie vijf jaar geleden had durven voorspellen dat we met zijn allen massaal ook schoenen en kleren via internet zouden kopen, was wellicht nog behoorlijk scheef bekeken. Maar de opmars van e-commerce heeft ondertussen nog veel meer terreinen ingepalmd. Het zette serieondernemer Serge Vanhaverbeke ertoe aan om via raamwinkel.be zelfs ramen en deuren te verkopen via internet.

“Op het eerste gezicht”, zo zegt hij, “kan dat natuurlijk absurd lijken, “want ramen en deuren bestellen via internet, betekent ook dat je ze zelf moet plaatsen, terwijl we er eigenlijk toch vanuit gaan dat dit een klus is die we best aan een vakman kunnen overlaten.”

Maar precies door dat traditionele denkkader te verlaten kwam Vanhaverbeke uit bij zijn onlineconcept.  “We hebben opleidingsvideo’s gemaakt die aantonen dat het eigenlijk heel eenvoudig is om zelf ramen en deuren in aluminium en pvc te plaatsen. Op die manier kunnen mensen enorme besparingen realiseren, zonder aan kwaliteit in te boeten.”

Het hele concept van Raamwinkel.be is erop gericht de consument zoveel mogelijk te helpen.   Omnichannel is voor Vanhaverbeke het orderwoord. Vandaar dat hij ook een toonzaal opende in Erembodegem. “Mensen kunnen hun keuze maken in de webwinkel of in de toonzaal. Vervolgens kunnen ze thuis de afmetingen opmeten – we hebben  instructievideo’s die tonen hoe dat moet – of dat laten doen door onze experts. Vervolgens is er ook nog de keuze tussen zelf ophalen of laten leveren en zelf plaatsen of toch onze hulp inroepen.”

Volgens Vanhaverbeke loopt de onlineverkoop van ramen en deuren inmiddels als een trein. "In deze economisch moeilijke tijden zijn besparingen van 50% natuurlijk niet te versmaden. We bieden gewoon een intelligente oplossing die perfect past in de tijdsgeest."