Tania en Elena van Scalpers in Gent Tania en Elena van Scalpers in Gent. Foto: JID

Spaans merk opent winkel in Gent: “Onze stijl past bij die van de Gentenaars: niet afgelekt, maar wel kwalitatief”

Fans van het Spaanse merk Scalpers konden tot nu toe enkel in Spanje, Portugal, overzees of online terecht. Maar deze week ging er een winkel open in Gent, de eerste van de Benelux. Mannen kunnen hier terecht voor een Scandinavische look, vrouwen kunnen uit verschillende stijlen kiezen.

Wie regelmatig door de Walpoortstraat wandelt of fietst had het al gezien: er was een nieuwe winkel op komst: Scalpers. “De winkel is een samenwerking tussen het merk Scalpers en de Belgische modedistributeur GAB die ook verbonden is aan merken als Love Stories, Scotch en Soda en Karel Lagerfeld”, vertelt district manager Willem ’s Heeren. “De kleren in de rekken zijn allemaal van Scalpers.”

Scalpers is een Spaans merk dat bestaat sinds 2007 en winkels heeft in Spanje, Portugal, Mexico, Colombia, Chili en Ecuador. De nieuwe winkel in Gent is de eerste in de Benelux. “Waarom we voor Gent gekozen hebben om de spits af te bijten? Omdat we denken dat de kleren van Scalpers bij de stijl van de Gentenaars passen. Ze zijn een beetje alternatief, maar toch niet helemaal. Niet afgelekt, maar wel kwalitatief.”

Foto: JID

Zowel mannen als vrouwen kunnen langskomen in de Walpoortstraat voor een volledige nieuwe garderobe. In de winkel liggen zowel broeken als hemden, jassen, schoenen en zelfs parfum. “De mannencollectie is Scandinavisch”, zegt ’s Heeren. “Daar zitten vooral zachte tinten in. De vrouwencollectie is veel kleurrijker. Daar zitten kleren bij voor elke type vrouw of voor vrouwen die graag verschillende stijlen dragen: heel vrouwelijk, wat stoerder, flamboyant, klassiek.”

De nieuwe winkel zit vlak bij de studentenbuurt en richt zich dan ook op mannen en vrouwen vanaf 18 jaar. “Zowel jongere als oudere shoppers zijn hier welkom”, zegt ’s Heeren nog. “Vaders kunnen met hun zonen komen, moeders met hun dochters of het hele gezin samen, nog beter.”

Foto: JID